Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا؛ تقابل آرسنال و منچستریونایتد با رقبا

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر لیگ اروپا Футбол. Лига Европы. Матч "Краснодар" - "Валенсия"
لیگ اروپا Футбол. Лига Европы. Матч Краснодар - Валенсия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین رقابت فوتبالی معتبر باشگاهی در سطح قاره اروپا امشب از گرفته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، پس از برگزاری 4 مسابقه از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب دور رفت بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا برگزار خواهد شد. اگرچه تیم‌های بزرگی مانند اینتر، آژاکس، آاس رم، اسپانیول و ولورهمپتون به این دوره از مسابقات راه پیدا کرده‌اند اما از بین 16 بازی امشب دو دیدار بیشتر از سایرین مورد توجه است: آرسنال – المپیاکوس ، کلوب بروژ – منچستریونایتد.

کلوب بروژ فاصله زیادی با قهرمانی در ژوپیلر لیگ بلژیک ندارد. تیمی که رقیب منچستریونایتد شده با یک برد دیگر جام را به افتخاراتش اضافه خواهد کرد این روز‌ها فکر سولشائر بیشتر درگیر رسیدن به پله‌های بالاتر در لیگ برتر و بازگشت به لیگ قهرمانان است. بروژ هم آمار خوبی مقابل تیم‌های انگلیس نداشته و در 10 بازی، هیچ بردی کسب نکرده، در حالی که 8 شکست هم در کارنامه داشته است.

این پنجمین حضور بروژ در یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپاست و دوست ندارند راحت از دور رقابت‌ها کنار بروند. بروژ همان تیمی بود که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان گریبان رئال‌مادرید را در برنابئو گرفت. منچستریونایتد از مرحله گروهی لیگ اروپا در حالی که اکثراً مهره‌های جوان‌تر را سولشائر به میدان فرستاد با 13 امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد. با وجود اینکه کسب رتبه خوب در لیگ برتر برای یونایتد اهمیت زیادی دارد، اما قهرمانی در لیگ اروپا هم می‌تواند آن‌ها را به لیگ قهرمانان برگرداند.

این سوی خط المپیاکوس میزبان ارسنال است؛

صدرنشین لیگ برتر یونان امشب از آرسنال میزبانی خواهد کرد. المپیاکوس رتبه 36 یوفا را در اختیار دارد با یک پیروزی، یک تساوی و 4 شکست در دور گروهی لیگ قهرمانان مقام سوم را به دست آورد و به مرحله حذفی لیگ اروپا راه پیدا کرده است. المپیاکوس فصل گذشته هم به این مرحله صعود کرده بود اما برابر دیناموکیف 3 بر دو شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. المپیاکوس البته تا به حال چهار مرتبه به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرده است اما بیشتر از این پله صعود نکرده است.

حریف امروز المپیاکوس جایگاه مقتدرانه‌ای در لیگ برتر انگلیس ندارد. آرسنال پس از برتری 4 بر صفر مقابل نیوکاسل در جایگاه دهم جدول رده بندی انگلیس ایستاده و تا تاپ فور 7 امتیاز فاصله دارد. آرسنال در گروه F لیگ اروپا با 3 پیروزی، دو تساوی و یک شکست بالاتر از آینتراخت فرانکفورت به عنوان صدرنشین گروهش به این دور رسیده است. فصل گذشته آنها تا فینال رسیدند اما با نتیجه 4 بر یک از چلسی شکست خوردند و نایب قهرمان شدند. آرسنال پیش از این هم یک بار در فصل 00-1999 به فینال رسیده بود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала