کارشناس روس از خراب شدن روابط میان روسیه و ترکیه سخن گفت

© AP Photo / Ghaith Alsayedکارشناس روس از خراب شدن روابط میان روسیه و ترکیه سخن گفت
کارشناس روس از خراب شدن روابط میان روسیه و ترکیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور این کارشناس سیاسی ، اقدامات اخیر ترکیه در ادلب باعث خراب شدن روابط میان این دو کشور خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر زوتوف، کارشناس مسایل سیاسی و سفیر پیشین روسیه در سوریه می گوید که به دلیل حمله اخیر در ادلب، روابط میان مسکو و آنکارا می تواند به مانند سال 2015 برگردد، درست زمانیکه هواپیمای نظامی روسیه توسط نیروهای ترکیه مورد هدف قرار گرفت.

کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به حملات ترکیه در سوریه

به باور این کارشناس: "رئیس جمهور ترکیه در حال شروع یک ماجراجویی بسیار خطرناک است، از چنین سناریویی بعید است چیزی بدست آورد".

او اشاره به حملات اخیر نظامیان ترکی به تهدیدات اردوغان در رابطه با ایجاد منطقه ممنوعه برای پرواز بر فراز ادلب و اخبار مرتبط با حمایت ترکیه از شبه‌نظامیان توجه کرد. همچنین این نکته که ترکیه به آنها مجتمع های موشکی داده است و بارها سعی کرده اند به پایگاه روسیه در «لاذقیه» با کمک پهپادها حمله اید توجه نشان داد که خطر مستقیم نظامی برای نظامیان روسیه در سوریه تلقی می شود.

او افزود: "این بازی می تواند خیلی پیشرفت کند و بعید نمیدانم که اوضاع متشنج شود. همه به مرزی کشانده خواهند شد که پس از آن واقعیت نمایان خواهد شد، زیرا یا باید در باره قوانین رفتاری و بازی به توافق رسید که در این شرایط عملا توافق‌های سوچی اجرایی نمی شوند، و یا اردوغان باید عواقب اعمال خود را درک کند. وضعیت فوق العاده جدی است".

وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی‌شدن ۷ سرباز ترکی در ادلب  خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی‌شدن ۷ سرباز ترکی در ادلب خبر داد

وزارت دفاع ترکیه امروز  با نشر یک اعلامیه گفته است که نیروهای ترکی در نتیجه یک حمله هوایی در ادلب، 50 عنصر ارتش سوریه، منجمله پنج تانک، دو واسطه نقلیه زرهی، 2 پیک اپ تسلیحاتی و یک خمپاره انداز از بین برده است.

این در حالی است که با مجلس نمایندگان روسیه با واکنش به حمله هوایی اعلام نمود که این اقدامات ترکیه در ادلب به طور آشکار توافق های سوچی و آستانه را نقض می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала