تبریکی هند به غنی؛ با حکومت جدید افغانستان همکاری می‌کنیم

© AFP 2023 / MONEY SHARMA تبریکی هند به غنی؛ با حکومت جدید افغانستان همکاری می‌کنیم
تبریکی هند به غنی؛ با حکومت جدید افغانستان همکاری می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند پیروزی محمد اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وزارت خارجه هند در اعلامیه ای گفته است که این کشور با حکومت جدید افغانستان روی همکاری مشترک در امر مبارزه با هراس افگنی و تامین صلح و ثبات همه شمول همکاری می‌کند.

در اعلامیه آمده است: "هند از آرمان‌های دموکراتیک مردم افغانستان حمایت می‌کند و متعهد است به ادامه همکاری با دولت جدید و سیاست دموکراتیک در امر تقویت مشارکت استراتژیک دوجانبه ما (هند و افغانستان) در مبارزه با معضل هراس‌افگنی که از خارج تمویل می‌شود و برای تامین صلح و آشتی ملی پایدار و فراگیر که تحت رهبری افغانستان، متعلق به افغانستان و تحت کنترل افغانستان باشد".

اتحادیه اروپا نتیجه روند انتخابات را به اشرف غنی تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا نتیجه روند انتخابات را به اشرف غنی تبریک گفت

در همین حال وزارت خارجه هند گفته است که امیدوار است که حکومت رهبران سیاسی افغانستان در راستای تقویت وحدت ملی، ترویج و حفاظت از حقوق و منافع تمام اقشار جامعه مشترکا کار کند.

نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، شام روز شنبه (۲۹ دلو) اعلام شد. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان رئیس‌جمهوری غنی را برندۀ این انتخابات اعلام کرد.

ساعاتی پس از اعلام این نتیجه، عبدالله عبدالله، رقیب آقای غنی در این انتخابات، نتیجه اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را نپذیرفت و در جمع شماری از هوارادانش گفت خودش حکومت "همه‌شمول" را اعلام خواهد کرد.

پیش از این مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیروزی رئيس جمهور غنی را تبریک گفته از ادامه همکاری با دولت افغانستان خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала