خليلزاد، سفير امريكا و اسكات ميلر به دیدار باتور دوستم رفتند

© Photo / FB/Bashir Ahmad Qasaniخليلزاد، سفير امريكا و اسكات ميلر به دیدار باتور دوستم رفتند
خليلزاد، سفير امريكا و اسكات ميلر  به دیدار باتور دوستم رفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان سفیر امریکا و فرمانده عمومى نيروهاى امريكايى در افغانستان صبح امروز با فرزند معاون اول ریاست جمهوری دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، اسکات میلر فرمانده عمومى نيروهاى امريكايى و سفیر ایالات متحده امریکا امروز صبح تاریخ 21 فبروری درباره انتخابات و روند گفتگوهای صلح بحث و گفتگو کردند.

زلمی خلیلزاد به دیدار حامد کرزی رفت - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیلزاد به دیدار حامد کرزی رفت

منابع در افغانستان اعلام می کنند که قرار بود زلمى خليلزاد به ديدار جنرال دوستم به شبرغان برود؛ ولى به دلايل نامعلومى اين ديدار وى با آقاى دوستم انجام نشد.
این دیدارها هنگامی انجام می‌شود که جنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که از «دل و جان» از اعلام حکومت «همه‌شمول» از سوی عبدالله عبدالله حمایت می‌کند او از تمام ولایت مخصوصا ولایت های شمالی خواست تا آمادگی تعیین والی های جدید را داشته باشند.
آقای دوستم، نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را غیرقابل پذیرش خواند و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را «خائن» گفت: «این‌ها از خائن ملی بدتر هستند و باید به پنجه قانون سپرده شوند.»
گفته‌های جنرال دوستم پس از اعلام نتایج انتخابات ابراز شده بود که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع 1823948 رای، اشرف غنی با بدست آوردن 923592 رای که معادل 50.64 درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل 39.52 درصد را بدست آروده و حکمتیار 7241 رای معادل 30.85درصد را بدست آورده اند.
اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع از هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала