دیدار اشرف غنی با مسئولان کمیته های مختلف جرگه مشورتی صلح

© ارگ ریاست جمهوریدیدار اشرف غنی با مسئولان کمیته های مختلف جرگه مشورتی صلح
دیدار اشرف غنی با مسئولان کمیته های مختلف جرگه مشورتی صلح  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان دیروز با مسئولان کمیته های مختلف جرگه مشورتی صلح در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.
اشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان دیروز شام نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام امروز در سلسله نشست های مشورتی در خصوص صلح، با معاونان و رئیسان کمیته های مختلف جرگه مشورتی صلح، دیدار کرد. در این نشست که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، ابتدا انجنیر کمال صافی و داکتر حبیبه سرابی معاونان و شماری از رئیسان کمیسیون های جرگه مشورتی صلح، برای رئیس جمهور پیروزی اش را شادباد گفتند و صلح پایدار برای کشور آرزو نمودند.

آنان از رئیس جمهور بخاطر تطبیق فیصله های جرگه مشورتی صلح تشکر نمودند و از ایجاد وزارت دولت در امور صلح که پیشنهاد جرگه مذکور بود، یادآوری کردند.

سخنرانان متذکره گفتند، که صلح باعزت و پایدار خواست مردم است و باید در این راستا تمام جناح های به ویژه سیاسیون، موقف واحد را اختیار کنند و هیأت مذاکره کننده صلح از جمهوریت و نیروهای امنیتی و دفاعی و سایر ارزش ها و دستآوردهای سال های گذشته، دفاع نمایند.

سپس امرالله صالح معاون اول تیم دسته انتخاباتی «دولت ساز» گفت، که در حاشیۀ کنفرانس امنیتی مونیخ در دیدار با مقامات امریکایی، آمادگی ها و نگرانی های خویش را در خصوص صلح شریک ساختیم و همچنان نشست های مشورتی صلح رئیس جمهور با اقشار مختلف ادامه دارد.

سپس اشرف غنی، موفقیت انتخابات را بقای ملت، قانون اساسی و نظام جمهوریت خواند و گفت که باوجود فشارهای زیاد، با حمایت مردم انتخابات را برگزار کردیم. وی باتاکید گفت که هیچ کسی صلاحیت انحلال جمهوریت را ندارد.

رئیس جمهور افغانستان گفت، که در پنج سال گذشته در بخش های مختلف، ظرفیت ایجاد شده است و اگر قشر سیاسی متحد می بودند، دو یا سه برابر دیگر، ظرفیت ها افزایش می یافت. وی افزود که در پنج سال آینده هشتاد در صد آب‌های افغانستان مدیریت خواهند شد و تواضع ما به ضعف تعبیر نگردد و خود را به چشم کم و بیچاره نبینید.

اشرف غنی گفت، که ما دوست و دشمن دائمی نداریم، اما منافع دائمی داریم که نه تنها برای ما ارزش دارد، بلکه حراست از آن وظیفه ما است. وی افزود، که روابط قطع‌شدۀ کشور با آسیای مرکزی را در پنج سال گذشته به گونه اساسی احیا کردیم.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد، که جرگه مشورتی صلح، نقشه راه را ایجاد کرد و پروسه صلح هدف نه، بلکه وسیله است. هدف ما از بین بردن خشونت و تامین صلح است و این کار به شعار نه، بلکه با برنامه می شود.

محمد اشرف غنی تصریح کرد، که تیم مذاکره کننده صلح باید مؤثریت و موقف واحد داشته باشد و صلاحیت های آن از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان مشخص می گردد.

رئیس جمهور افغانستان در اخیر سخنانش گفت، که پروسه صلح حیاتی است و فرصت ها و خطرات دارد و دولت آمادگی کامل برای استفاده اعظمی از فرصت ها و مدیریت خطرات را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала