آیا روسیه به دنبال پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات است؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا روسیه به دنبال پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات است؟
آیا روسیه به دنبال پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستگاه اطلاعاتی ایالات متحده امریکا مدعی شده اند، که روسیه قصد دارد با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا پیروزی دوباره رئیس جمهور کنونی این کشور را تضمین کند.
ستاد انتخاباتی ترامپ در مورد خبر مداخله روسیه در انتخابات امریکا نظر داد - اسپوتنیک افغانستان
ستاد انتخاباتی ترامپ در مورد خبر مداخله روسیه در انتخابات امریکا نظر داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا چندی پیش به قانونگذاران این کشور هشدار داده‌اند، که روسیه قصد دارد با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا بار دیگر پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات را تضمین کند.

پنج منبع مطلع به روزنامه «نیویورک‌تایمز» گفته‌اند، که مقام‌های اطلاعاتی امریکا هفته گذشته به قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور هشدار داده‌اند روسیه در حال دخالت در فعالیت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ به منظور کمک به انتخاب دوباره ترامپ است.

این روزنامه مدعی شده است، که این افشاگری ترامپ را عصبانی کرده و او گفته دموکرات‌ها ممکن است از این مسئله در برابر او استفاده کنند.

ترامپ روز ۱۴ فبروری، یک روز پس از حضور «جوزف مک‌گوایر»، مدیر موقت اطلاعات ملی امریکا در یک نشست شنود در کنگره از او بابت اینکه اجازه داده این جلسه برگزار شود انتقاد کرد.

در آن جلسه محرمانه که در جمع اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان انجام شده متحدان ترامپ در این مجلس (یعنی نمایندگان جمهوری‌خواه) جمع‌بندی‌های دستگاه اطلاعاتی آمریکا را رد کرده و گفته‌اند ترامپ رفتار سخت‌گیرانه‌ای با روسیه داشته و امنیت اروپا را تقویت کرده‌ است.

برخی از مقام‌های اطلاعاتی امریکا این جلسه توضیحی را یک خطای تاکتیکی توصیف کرده‌ و گفته‌اند، که در صورتی که مقام اطلاعاتی ارائه‌کننده این جمع‌بندی‌ها سخنان جهت‌دار کمتری مطرح می‌کرد می‌توانست از عصبانیت نمایندگان جمهوری‌خواه جلوگیری کند.

 یادآوری می کنیم، که ترامپ روز چهارشنبه مک‌گوایر را برکنار و «ریچارد گرنل»، سفیر امریکا در آلمان که یکی از طرفداران سرسخت ترامپ است را جایگزین او کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала