برتری های جنگنده روسی سوخو ـ 35 نسبت به جنگنده امریکایی اف-15 ایکس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر برتری های جنگنده روسی سوخو ـ 35 نسبت به جنگنده امریکایی اف-15 ایکس
برتری های جنگنده روسی سوخو ـ 35 نسبت به جنگنده امریکایی اف-15 ایکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان امریکایی بر این باورند، که جنگندهای روسی سوخو-35 از جنگنده های امریکایی اف-15 ایکس برترند.
شوالیه های روسی 4 فروند جنگنده سوخو-35 دریافت کردند - اسپوتنیک افغانستان
شوالیه های روسی 4 فروند جنگنده سوخو-35 دریافت کردند

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان نشریه امریکایی Military Watch بر این باورند، که جنگندهای روسی سوخو-35 از جنگنده های امریکایی اف-15 ایکس برترند.

هر دو جنگنده سوخو ـ 35 و اف-15 ایکس در مناقصه نیروی هوایی هند برای خرید هواپیماهای جنگی شرکت می کنند. نویسندگان مقاله بر این باورند، که این هواپیماها شانس پیروزی در مناقصه را دارا هستند اما هواپیمای روسی به دلیل داشتن شماری از مزایا نسبت به رقیب امریکایی،  قابل توجه بیشتر است.

به گفته کارشناسان، علی رغم اینکه F-15EX با داشتن سرعت 2.5 برابر سرعت صوت، سرعت بالاتری نسبت به سوخو ـ 35 (2.25 برابر سرعت صوت) دارد، هواپیماهای روسی به رادار قدرتمند تر Irbis-E مجهز شده اند.

علاوه بر این،  سوخو ـ 35 به سلاح های مدرن تری مجهز شده است که امکان ردیابی حداکثر 30 و اصابت به 8 هدف هوایی را می دهد. همچنین جنگنده امریکایی بر خلاف حریف روسی نمی تواند به  داشتن راکت مافوق صدا در زرادخانه خود افتخار کند.

جنگنده سوخوـ 35 برای به دست آوردن و نگهداشتن برتری هوایی، پشتیبانی هوایی از سربازان در درگیری های دارای هر مقیاسی و محاصره منطقه جنگی ساخته شده است. این هواپیمای مدرن توانایی استفاده از همه سلاح های تاکتیکی مدرن و پیشرفته از جمله راکت های «هوا به هوا» و همچنین «هوا به زمین» را دارد.

یادآوری می کنیم، که اف-15 ایکس آخرین مدل جنگنده دو سرنشین امریکایی  F-15E Strike Eagleاست . این هواپیما به 22 راکت هوا به هوا مسلح  بوده و دارای وسایل مدرن اویونیک و رادار AESA است. در جنوری سال 2020 ، نیروی هوایی ایالات متحده خرید نخستین جنگنده های  F-15EX را آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала