محقق: در برابر نتیجه‌ی تقلبی انتخابات ایستادگی خواهیم کرد

© Sputnik / T.AZIMمحقق: در برابر نتیجه‌ی تقلبی انتخابات ایستادگی خواهیم کرد
محقق: در برابر نتیجه‌ی تقلبی انتخابات ایستادگی خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان  گفت، که بر اساس شمارش شرکت درملوگ و آرای واقعی مردم، تیم آنها برنده ای انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: طوفان شمال در حال وزیدن است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، که پیش از چاشت روز جمعه (۲حوت) در نشستی در غرب کابل سخنرانی می‌کرد، گفت: فیصله‌ ای کمیسیون انتخابات برای پیروز اعلام کردن محمد اشرف غنی نادرست است؛ زیرا آرای واقعی مردم تحریف شده است.

او تأکید کرد، که مردم افغانستان از شمال تا جنوب و شرق تا غرب علیه نتیجه‌ی تقلبی انتخابات خواهند ایستاد و در صورتی که کمیسیون انتخابات و تیم ارگ بر تصمیم خود ادامه‌ دهند، حکومت همه‌ شمول به زودی تشکیل خواهد شد.

محمد محقق می‌گوید:- "به اندازه‌ای این انتخابات رسوا بود که از ۹ میلیون اشتراک‌ کننده، نزدیک به ۲ میلیون نفر شرکت کرده بودند. شرکت درملوگ گفت که یک میلیون رأی تقلبی است؛ اما این آرا نیز نادیده گرفته شد. حدود ۴۵۰هزار رأی تقلبی را وارد کردند، بعد یک چهار نفر دلقک که به نام کمیسیون است، آمد و به این آرا مشروعیت داد. این آرا تقلبی بود. بیت‌المال مردم را چور کردند. پول پروژه‌ها را به نام کود ۹۱ انتقال دادند و برای انتخابات مصرف کردند. به این خاطر بود که تیم ثبات و همگرایی بر اساس محاسبه‌ی بایومتریک خود را برنده اعلام کرد".

او ضمن این که هشدار داد، در برابر نتیجه‌ی تقلبی انتخابات ایستادگی خواهند کرد، همچنان گفت که در صورتی این پیچیدگی به یک راه حل خواهد رسید که کمیسیون انتخابات نتیجه‌ را باطل اعلام کند و اشرف‌ غنی نیز موقف پیروز خود را کنار بگذارد. «اگر تیم دولت‌ ساز سر تصمیم دروغین خود تأکید می‌کند، ما هم سر فیصله‌ ای راستی خود ایستاده استیم».

یادآوری می کنیم، که بر بنیاد نتیجه‌ی نهایی انتخابات ریاست‌ جمهوری که روز سه‌شنبه (۲۹دلو) از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شد، محمد اشرف غنی با به دست آوردن ۵۰٫۶۴ درصد آرا پیروز انتخابات شد؛ اما تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله به این نتیجه واکنش نشان داده و گفته که در برابر کودتای انتخاباتی، حکومت همه‌ شمول ایجاد خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала