تماس تلیفونی اردوغان با پوتین

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان: نتیجه گفتگوی تلیفونی امروز با پوتین تعیین کننده رفتار ما در سوریه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، امروز جمعه با اشاره به برنامه گفتگوی تلیفونی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، گفت، نتیجه این گفتگو تعیین کننده رفتار ما در ادلب خواهد بود. 

اردوغان بازهم سوریه را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان بازهم سوریه را تهدید کرد

رجب طیب اردوغان در این خصوص به خبرنگاران گفت: "امروز حدود ساعت 18:00 (به وقت مسکو) با پوتین گفتگو خواهم کرد و ما تمام تحولات اخیر ادلب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نتیجه این مکالمه تعیین کننده رفتار ما خواهد بود. ما از مواضع سوریه، تا زمانی که در آنجا خشونت رژیم (اسد) ادامه داشته باشد، خارج نمی شویم."
به گفته وی، در طی عملیات اخیر در ادلب با پشتیبانی نیروهای مسلح ترکیه، حدود 150 سرباز سوریه کشته و 12 تانک، 3 زره پوش و 14 راکت انداز منهدم شد. اردوغان، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اولتیماتوم وی به دمشق، گفت: "آنچه در ادلب اتفاق می افتد را می توان جنگ نامید. ما قبلاً اقدامات خود را آغاز کرده ایم."
رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: "مرکل و مکرون به پوتین پیشنهاد داده اند که نشست (چهار جانبه ای) درباره سوریه در تاریخ 5 مارچ در استامبول برگزار کنند. پوتین هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده است، وی گفته است که با من در خصوص این مسئله توافق خواهد کرد."
اردوغان پیشتر گفت، ترکیه هنوز در مذاکرات با روسیه درباره ادلب، به نتیجه رضایت بخش دست نیافته است و آمادگی دارد عملیات جدیدی را علیه نیروهای مسلح سوریه آغاز کند. پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه عملیات احتمالی ترکیه علیه ارتش سوریه را بدترین سناریو توصیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала