گروه طالبان: توافقنامه‌ی صلح با امریکا در 10 حوت امضاء می‌شود

© AP Photo / Allauddin Khanگرو طالبان: توافقنامه‌ی صلح با امریکا در 10 حوت امضا می‌شود
گرو طالبان: توافقنامه‌ی صلح با امریکا در 10 حوت امضا می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان با نشر یک اعلامیه گفته اند که این توافقنامه در حضور نمایندگان بلندرتبه‌ی شماری از کشورها و سازمان‌های جهانی امضاء خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با نشر یک اعلامیه گفته اند که بعد از مذاکرات طولانی مدت میان این گروه و ایالات متحده امریکا، توافق‌نامه‌ی نهایی در (29، فبروی) در محضر جهانیان به امضا خواهد رسید.

رئيس جمهور غنی در دیدار با والیان - اسپوتنیک افغانستان
رئيس جمهور افغانستان برای امضاء توافقنامه صلح با طالبان آمادگی می‌گیرد

در این اعلامیه آمده است که اکنون هردو طرف بخاطر امضا توافقنامه شرایط مناسب امنیتی را قبل از رسیدن تاریخ مذکور فراهم می سازند، نمایندگان بلند رتبه کشورها سازمان ها بخاطر اشتراک در مراسم امضا این توافق‌نامه دعوت می شوند.

اعلامیه می افزاید، امضا این توافق‌نامه زمینه مذاکرات بین الافغانی و رهایی زندانیان مساعد می سازد.

وزارت خارجه امریکا با انتشار یک اعلامیه گفته است که در هفته‌های اخیر، مذاکره‌ کنندگان امریکا در قطر، در مشوره با حکومت وحدت ملی، در مورد کاهش چشم‌گیر خشونت و سراسری در افغانستان با گروه طالبان به توافق رسیده‌اند.

در اعلامیه گروه طالبان همچنان آمده است که دو طرف تلاش می‌کنند تا در نهایت راه برای خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان هموار شود و از خاک افغانستان به هیچ کشور دیگر ضرر نرسد.

این در حالی است که دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نیز اعلام کرده است که دوره‌ی کاهش خشونت یک‌هفته‌ای از ساعت 12 جمعه شب آغاز می‌شود و برای یک هفته ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала