تلفات کرونا در چین به 2345 تن رسید

© REUTERS / Jason Leeتلفات کرونا در چین به 2345 تن رسید
تلفات کرونا در چین به 2345 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین اعلام کرد، شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در این کشور به 2345 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک،  کمیسیون ملی بهداشت چین از 397 مورد تازه از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.خاطرنشان می‌گردد که تاکنون 76288  نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

مقامات چینی پیشتر شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را 2236 نفر اعلام کرده بودند.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرد، اطلاعات پزشکی چین نشان می‌دهد، بیش از 80 درصد از بیماران علائم خفیف دارند و بهبود خواهند یافت.

راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC ) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала