تمرین نظامی آمریکا برای حمله به روسیه

© Photo / Public domainآمریکا در تمرینات نظامی چگونگی حمله به روسیه را نشان داد
آمریکا در تمرینات نظامی چگونگی حمله به روسیه را نشان داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا در پی یک تمرین نظامی چگونگی حمله نظامی به روسیه را شبیه سازی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام نظامی پنتاگون گفت: ایالات متحده یک تمرین کوچک انجام داد که در طی آن در صورت حمله هسته‌ای روسیه،  چگونگی پاسخ تلافی جویانه آمریکا نشان داده شد.

این مقام نظامی پناتگون با ابراز این مطلب در ادامه افزوده است: «ما یک تمرین کوچک انجام دادیم. سناریوی موجود، اتفاقی در اروپا را شامل می‌شد که گویا  ما در حال انجام جنگ با روسیه بودیم و مسکو تصمیم گرفت از یک سلاح هسته‌ای ضعیف علیه سایتی در ناتو استفاده کند. بعد ما وارد رایزنی‌های متعارف با وزیر دفاع و بعد رئیس‌جمهور شدیم تا بتوانیم درباره نحوه پاسخدهی تصمیم بگیریم.»

به گفته وی ، در طول این تمرینات ، مارک اسپر رئیس پنتاگون، از ایده ای چگونگی واکنش ایالات متحده در یک وضعیت مشابه اطلاعات دریافت کرد.

نمایندگان کنگره ایالات متحده نیز در این تمرینات شرکت کردند تا درک کنند که "چگونه ارتباطات در جریان یک بحران هسته ای انجام می شود".

این در حالی است که پیشتر یک مقام وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا برنامه‌ای برای مستقر کردن موشک‌های هسته‌ای در اروپا جهت مقابله با روسیه ندارد.

این مقام آمریکایی گفت: «ما هیچ قصدی برای مستقر کردن چنین سامانه‌ای در اروپا نداریم. پاسخ ما به تخلفات روسیه، پاسخ متعارف خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «ما با موشک‌های کروز متعارف و موشک‌های بالستیک متعارف که برد آن‌ها به معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد محدود شده پاسخ خواهیم داد.»

مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده اخیرا بر اهمیت نوسازی سلاح‌های هسته‌ای این کشور تأکید کرده بود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала