دانشمندان: 11 شهاب سنگ خطرناک زمین را تهدید می‌کند

© Photo / Pixabayدانشمندان: 11 شهاب سنگ خطرناک زمین را تهدید می‌کند
دانشمندان: 11 شهاب سنگ خطرناک زمین را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی، 11 شهاب نسبتا بزرگ را شناسایی نمودند که احتمال برخورد آن‌ها با زمین بالاست، این در حالی است که ناسا از تشخیص خطرناک بودن آن‌ها برای زمین بازمانده بود.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا دانشمندان دانشگاه لیدن با استفاده از «هوش مصنوعی» توانستند شهاب سنگ های را شناسایی کنند که امکان برخورد آن‌ها با زمین بسیار بالاست. این در حالی است که سازمان فضایی ناسا، علی رغم شناسایی این شهاب سنگها، هیچ کدام را برای زمین خطرناک تشخیص نداده است.  

هوش مصنوعی جدید دانشگاه لایدن در نخستین گام، 11 شهاب سنگی را که قبلاً توسط NASA جزو سیارک‌های خطرناک طبقه بندی نشده بود را خطرناک تشخیص داد. نکته جالب توجه این بود که قطر همگی این شهاب سنگها بالای 100 متر بود و این بدان معناست که به اندازه کافی بزرگ هستند که در صورت برخورد با زمین، انفجاری برابر با صد‌ ها بمب هسته‌ای ایجاد کنند و به طور بالقوه سطح کل شهر‌ها را نابود کنند.

Осколок челябинского метеорита - اسپوتنیک افغانستان
مردی صاحب شهاب سنگ 4 میلیارد ساله بود و خودش خبر نداشت + عکس

محققان دانشگاه لیدن همچنین بر روی سنگ‌های فضایی که می‌توانند در فاصله 4.7 میلیون مایل از زمین قرار گیرند، نیز متمرکز شده اند.

این محققان با استفاده از یک ابر رایانه، ده هزار سال حرکات سیارات در منظومه شمسی را شبیه سازی کردند. سپس این تیم شبیه سازی را معکوس کرد و سیارک‌های تأثیرگذار بر زمین را با دور کردن آن‌ها از زمین و ردیابی مکان‌ها و مدارهای دقیق آنها، شبیه سازی کردند.

یادآوری می‌کنیم که آخرین سقوط جدی یک جسم آسمانی  بروی زمین، شهاب سنگ چلیابینسک است. این حادثه در 15 فبروری 2013 رخ داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала