ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس در اسرائیل

© Flickr / Naaman Saar StavyIsrael ambulance
Israel ambulance  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت بهداشت اسرائیل از شناسایی یک مورد ابتلا به کرونا‌ ویروس در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازhe Times of Israel، وزارت بهداشت این کشور روز جمعه اعلام کرد یکی از ۱۱ مسافر اسرائیلی که از کشتی تفریحی قرنطینه شده در ساحل جاپان خارج شدند، به ویروس کرونا مبتلا شده است. به هریک از این ۱۱ نفر اتاقی جداگانه برای قرنطینه اختصاص داده شده است.

افراد مذکور در بیمارستانی در منطقه «رامات گان» تل آویو قرنطینه شدند.

گفتنی است کشتی تفریحی دDiamond Princess در 4 فبروری در بندر یوکوهاما پهلو گرفت و قرنطینه شد. چهار اسرائیلی مبتلا به ویروس کرونا نیز در جاپان تحت درمان قرار گرفته شدند.

دیدگاه تازه ای پزشکان درباره دوره نهفتگی ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
دیدگاه تازه ای پزشکان درباره دوره نهفتگی ویروس کرونا

پیش از این دولت چین اعلام کرد، شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در این کشور به 2345 نفر رسیده است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده‌اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала