حسن روحانی: امریکا باعث ایجاد ناامنی در منطقه است

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiحسن روحانی: امریکا باعث ایجاد ناامنی در منطقه است
حسن روحانی: امریکا باعث ایجاد ناامنی در منطقه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران گفته است که امیدوار است روابط کشورش با اتحادیه اروپا گرم‌تر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آقای روحانی تأکید کرد که در صورتی که امریکا دست از «اقدامات تروریستی» خود بردارد، منطقۀ ما به خودی امن خواهد شد.
وی با انتقاد از خروج یکجانبۀ برجام اعلام کرد که اروپایی‌ها تا کنون توانسته اند در راستای اجرای تعهدات شان در قبال برجام گم عملی بردارند.

روحانی: پای آمریکا را از منطقه قطع می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
روحانی: پای امریکا را از منطقه قطع می کنیم

وی که در جریان دیدار با استف بلوک، وزیر امور خارجه هالند سخن میگفت با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور گفت: "علاقمند توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با هالند هستیم."
روحانی یک بار دیگر تأکید کرد که ایران خواهان روابط نیک با کشورهای اروپایی است.
رئیس جمهور ایران در ادامه صحبت‌هایش افزود: "اگر امریکا دست از اقدامات تروریستی و دخالت‌های نادرست خود بردارد، منطقه ما به طور طبیعی امن خواهد بود. اصول سیاست ما این است که امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حفظ شود و حضور نیروهای خارجی در منطقه خلیج فارس تحت عنوان ائتلاف‌های مختلف را برای امنیت منطقه مفید نمی‌دانیم.
وزیر امور خارجه هلند نیز در این دیدار، توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها از جمله روابط اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ملاقات خود با نمایندگان شرکت های هلندی در تهران، ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند نقش و مشارکت فعال تری در اینستکس ایفا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала