دومین مرگ ناشی از کرونا ویروس در ایتالیا

© AFP 2023 / Nunzio Gioveدومین مرگ ناشی از کرونا ویروس در ایتالیا
دومین مرگ ناشی از  کرونا ویروس در ایتالیا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های ایتالیایی اعلام کردند 27 بیمار مبتلا به کرونا را در منطقه «لمباردی» و دو مورد دیگر را در منطقه «ونتو» در شمال ایتالیا شناسایی کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های خبری ایتالیا از دومین مورد مرگ یک شهروند این کشور از اثر ابتلا به کرونا ویروس خبر دادند. ظاهرا زنی که وفات نموده  ساکن شهر کدون در شمال ایتالیا بوده است.

 روز پنجشنبه گذشته نیز، یک مرد 78 ساله بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در شمال ایتالیا درگذشت. این نخستین مورد شناخته شده مرگ یک اروپایی بود. بر اساس داده های موسسات پزشکی در ایتالیا ، در حال حاضر در کل 29 نفر مبتلا به کرونا ویروس هستند: 27 مورد در لمباردی ، دو مورد دیگر در ونتو کشف شده است.

A medical worker in protective suit disinfects the hallway at Jinyintan hospital in Wuhan - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
کرونا 42 مسابقه فوتبال در ایتالیا را به تاخیر انداخت

ویروس کرونا با شیوع گسترده در جهان افراد زیادی را مبتلا کرده و جان تعدادی از مبتلایان را گرفته است. 

 طبق آخرین آمار، در مجموع 77 هزار و 700 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌‌اند و 2235 مورد جان باختند.

در مناطق شمالی ایتالیا تمام مدرسه‌ها، اداره‌ها و مکان‌های عمومی تعطیل شده‌اند. این تعطیلی شامل حدود ده شهر می‌شود.

روبرتو اسپرانتسا، وزیر بهداشت ایتالیا پس از یک نشست اضطراری در شهر میلان، مرکز لومباردی اعلام کرد که در مناطق شمالی این کشور تمام فروشگاه‌های مواد غذایی، بارها، رستوران‌ها و مراکز ورزشی نیز دست‌کم یک هفته تعطیل خواهند بود.

لومباردی یکی از مناطق پر جمعیت ایتالیا به شمار می‌رود و بیش از ده میلیون نفر در آن سکونت دارند. نخست‌وزیر ایتالیا، جوزپه کونته می‌گوید "همه چیز تحت کنترل" است.

مطابق برخی گزارش‌ها نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان شهروندان ایتالیایی یک مرد 38 ساله ساکن شهر لودی در منطقه لومباردی بوده که با دوستی که تازه از چین بازگشته ملاقات کرده است.

موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا تا کنون در حدود 30 کشور از جمله ایران شناسایی شده است. مسئولان جمهوری اسلامی  ایران که تا چند روز پیش وجود مبتلایان به کرونا  در ایران را تکذیب می‌کردند روز جمعه مرگ دست‌کم چهار نفر و ابتلای 18 نفر به این ویروس را تائید کرده‌اند. موارد مشکوک ابتلا به کرونا در ایران 758 نفر اعلام شده است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده‌اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала