طالبان: در مورد خروج کامل نیروها از افغانستان توافق شده است

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که بر اساس توافق نامه میان این گروه و امریکا، تمام نیروهای بین‌المللی از افغانستان خارج می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده است که بر اساس توافق‌نامه با آمریکا تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک می‌کنند و این گروه نیز به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند.

این در حال است که طالبان و آمریکا دو طرف تائید کرده‌اند که توافق‌نامه صلح بین آنها در 29 فبروری برابر به دهم ماه حوت امضا خواهد شد.

 بر اساس بخشی از توافق نامه صلح؛ دو طرف در باره کاهش خشونت پیش از امضای توافق نامه صلح بود که باید طالبان نیت خود را برای تأمین صلح در افغانستان نشان دهد، از ساعت 24 شب گذشته به وقت محلی، مرحله عملی کاهش خشونتها آغاز شده است.

اسپر: در صورت امضای توافق صلح در افغانستان نیروها را به 8600 تن کاهش می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
اسپر: در صورت امضای توافق صلح در افغانستان نیروها را به 8600 تن کاهش می‌دهیم

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در افغانستان در اطلاعیه ای که به رسانه های این کشور فرستاده، به افراد این گروه دستور داده است که از رفتن به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و خارجی خودداری کنند.

رئیس جمهور افغانستان نیز به نیروهای دولتی دستور داده است که ار عملیات علیه افراد طالبان خودداری و در موضع تدافعی قرار داشته باشند. 

مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله شب گذشته در پیام تصویری از تمام نیروهای امنیتی در سراسر کشور خواست که تمام شرایط را که به آنها گفته شده است در مدت کاهش خشونت مراعات کنند.

وی گفت که نیروهای افغان در موضع تدافعی قرار خواهند داشت و اگر حمله بزرگی از طرف طالبان راه اندازی شود، همراه با نیروهای خارجی به نام «حمایت قاطع» به آن پاسخ خواهند داد و در غیر آن نیروهای دولتی هیچ حمله ای را علیه طالبان انجام نخواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала