هشدار آمریکا به طالبان در صورت عدم پایبندی به توافق صلح

© AP Photo / Francisco Seco هشدار آمریکا به طالبان در صورت عدم پایبندی به توافق صلح
 هشدار آمریکا به طالبان در صورت عدم پایبندی به توافق صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن به توافق با طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان دست یافته است، به طالبان درباره عدم پایبندی به صلح هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در پیامی توییتری طالبان را تهدید کرد که واشنگتن در صورت عدم پایبندی طالبان به توافق صلح، از نظامیان آمریکایی و شرکای افغانستانی خود در برابر حملات آن‌ها دفاع خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به توافق با طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان، در توییتر خود نوشت: «وزارت دفاع اعلام کرد که آمریکا به تفاهمی با طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان دست یافته است. این گام مهمی در فرایند صلح و ایجاد افغانستانی امن و با ثبات است.»

Директор Второго департамента Азии МИД России Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی روسیه بر نظارت روی امضای توافق نامه صلح میان آمریکا و طالبان

وی با تاکید بر لزوم پایبندی طالبان به این تفاهم، توضیح داد: «متحدان ما در ناتو نیز موافق هستند که بهترین راه رو به جلو در افغانستان، مذاکره و راهکار سیاسی مشروط بین افغان‌ها است. طالبان باید پایبندی خود به کاهش خشونت را ثابت کند.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه به طالبان هشدار داد: «آمریکا و ناتو متعهد هستند هرگز اجازه ندهند افغانستان دوباره به پایگاه امن تروریست‌هایی تبدیل شود که امنیت آمریکا و متحدانش را تهدید کنند. اگر طالبان راه صلح را نپذیرد، ما آماده دفاع از خود و شرکای افغانستانی هستیم.»

این در حالی است مرحله هفت روزه کاهش خشونت‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان از نیمه‌های شب گذشته در سراسر کشور آغاز شد. رهبران دولت و طالبان به نیروهای خود دستور توقف عملیات دادند.

 شرف غنی،  در بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی خواست تا در برابر مواضع گروه طالبان در حالت تدافعی قرار بگیرند و از حمله به آنها خودداری کنند.

گروه طالبان نیز از جنگجویان خود در سراسر افغانستان خواسته علیه پایگاه‌های نیروهای دولتی و آمریکایی در این کشور حمله نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала