اتحادیه اروپا: شهرک سازی‌های اسرائیل در خاک فلسطین غیرقانونی است

© REUTERS / FRANCOIS LENOIRاتحادیه اروپا: شهرک سازی‌های اسرائیل در خاک فلسطین غیرقانونی است
اتحادیه اروپا: شهرک سازی‌های اسرائیل در خاک فلسطین غیرقانونی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی ادامه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در شرق بیت المقدس را غیرقانونی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل روز یکشنبه در بیانیه‌ای انتقادی هشدار داد: اسرائیل با برنامه خود برای گسترش شهرک‌سازی  در «هار حوما» و «غفعات همتوس» که هر دو در شرق اورشلیم (بیت المقدس) واقع شده‌اند، به احتمال یک راه حل دو دولت آسیب می‌رساند.  

در این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی برای راه حل تشکیل دو دولت بسیار مضر است و همانطور که به طور واضح در موارد متعددی توسط اتحادیه اروپا مشخص شده است، چنین اقداماتی باعث می‌شود که زمینه‌های جغرافیایی و سرزمینی میان بیت المقدس و بیت لحم قطع شده و اجتماعات فلسطینیانی که در این مناطق زندگی می‌کنند را  منزوی سازد و راه حل تشکیل دو دولت را  نیز مورد تهدید قرار خواهد داد.  

بورل در ادامه تاکید کرد: براساس قوانین بین‌المللی شهرک سازی‌ها غیرقانونی است و اتحادیه اروپا هیچ تغییری در مرزهای پیش از 1967 را به رسمیت نخواهد شناخت. ما از اسرائیل می‌خواهیم که دوباره این برنامه‌ها را بررسی کند.

 همزمان با  بیانیه مسوول سیاست خارجی اروپا، دولت‌های ایتالیا، فرانسه، آلمان و ایرلند نیز به‌طور جداگانه شهرک سازی‌های اسرائیل در خاک فلسطین را محکوم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала