اردوغان از کشته شدن نظامیان ترکی در لیبیا خبر داد

© REUTERS / Umit Bektasاردوغان از کشته شدن نظامیان ترکی در لیبیا خبر داد
اردوغان از کشته شدن نظامیان ترکی در لیبیا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفته است که چندین تن از نظامیان‌شان در شهر طرابلس کشور لیبیا کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز شنبه تاریخ 22 فبروری از کشته شدن چندین ارتش ترکیه در لیبی خبر داد، بدون آنکه تعداد آنها را مشخص کند.
یادآوری می‌کنیم که صفحه تویتر رسمی منطقه گازیانتیپ ترکیه ساعات پیش با نشر خبری اعلام کرده است که یک سرباز ترکیه در جنگ ادلب سوریه کشته شد.
اطلاعات مربوط به این مورد توسط وزارت دفاع این کشور تأیید شد و خاطرنشان كرد كه این سرباز در جریان حمله تانكی ارتش دولت سوریه كشته شده است.
خاطرنشان می‌شود که این سرباز اول زخمی بوده و هنگام انتقال به بیمارستان درگذشت.
لیبیا پس از سقوط دولت معمر القذافی،‌ درگیر جنگ داخلی است. شبه‌نظامیان شرق لیبیا (پارلمان در طبرق) از بهار گذشته با هدف تصرف پایتخت، به طرابلس در غرب لیبی که دولت وفاق ملی لیبیا به ریاست فائز السراج در آن مستقر است، حمله کرده‌اند و درگیری طرفین هنوز ادامه دارد.
مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی نیز گفت، که میدان هوایی مذکور روز جمعه هدف حمله راکتی نیروهای حفتر قرار گرفت اما تلفات انسانی نداشت.
بر اساس گزارش وبگاه «الخلیج آنلاین»، دولت وفاق ملی پیشتر به نیروهای حفتر درباره هر گونه حادثه‌ای که تهدیدی برای سلامت پروازهای غیرنظامی یا میدان هوایی های شهری باشد، هشدار داده و اعلام کرد که این اقدامات به منزله جنایتی خواهد بود که بر اساس قانون ملی و بین‌المللی تحت تعقیب و مجازات قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала