حکمتیار به خلیل‌زاد: انتخابات دوباره برگزار شود

© Sputnik / JAKحکمتیار به خلیل‌زاد: انتخابات دوباره برگزار شود
حکمتیار به خلیل‌زاد: انتخابات دوباره برگزار شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز، با گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، فضل غنی، سخنگوی حزب اسلامی می گوید که آقای حکمتیار در این دیدار که راس ویلسن کاردار سفیر امریکا در کابل نیز حضورت داشت، خواهان الغای نتیجه نهایی و برگزاری انتخابات مجدد شده است.

ثبات و همگرایی: به زودی مراسم تحلیف برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
ثبات و همگرایی: به زودی مراسم تحلیف برگزار خواهد شد

گلبدین حکمتیار در دیدار با مقام های امریکایی گفته است که اعلام نتیجه نهایی انتخابات خلاف قوانین  بود و برای مردم پذیرفتنی نیست.

او پیشنهاد داده است که نتیجه انتخابات ملغا، و انتخابات تحت یک حکومت بی طرف و قابل قبول برای همه، کمیسیون بی انتخابات مجدد برگزار شود.

رهبر حزب اسلامی با تشکیل مجموعه «صلح و عدالت اسلامی» در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود و در نتیجه این انتخابات بیش از سه درصد آرا را به دست آورده است.

او در این دیدار، تاکید کرده است که طرفدار حکومت موازی نیست، اما از نظریه تشکیل حکومت که برای تمامی طرف ها به شمول طالبان قابل قبول و برای صلح ممد باشد، حمایت خواهد کرد.

همچنان، خلیل زاد امروز با صلاح الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی دیدار کرده است، محور بحث آنها در این دیدار نیز صلح و انتخابات گفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала