فرستاده قطر برای افغانستان: سران کشورها برای امضای توافق صلح دعوت شده اند

© Photo / © Photo / / © Photo /فرستاده قطر برای افغانستان: سران کشورها برای امضای توافق صلح دعوت شده اند
فرستاده قطر برای افغانستان: سران کشورها برای امضای توافق صلح دعوت شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستادۀ ویژۀ قطر برای افغانستان که به کابل آمده است، از دعوت شدن سران چندین کشور در مراسم امضای توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان در دوحه خبر داد.
ترامپ: من خودم توافق نامه صلح با طالبان را امضا می کنم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: من خودم توافق نامه صلح با طالبان را امضا می کنم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مطلق بن مجید القهطانی فرستادۀ ویژۀ قطر برای افغانستان می‌گوید، که تاکنون با محمد اشرف غنی رییس‌جمهور و شماری از سیاسیون افغانستان دیدارهایی داشته‌است:- "ما با رییس‌جمهور دیدار کردیم، ما گفت‌وگوهای بسیار فشرده دربارۀ روند صلح، کاهش خشونت‌ها، امضای توافق صلح و پایان دادن به جنگ در افغانستان داشتیم. امید است این توافق‌نامۀ نهایی و به روز بیست ونهم همین ماه میلادی امضا شود".

فرستادۀ ویژۀ قطر برای افغانستان افزود:- "کشورها و سازمان‌های کاملأ مهم، اعضای همیشه‌گی و غیر همیشه‌گی شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای همسیایه افغانستان و همه ای سهمدارن و کشورهای که از روند صلح افغانستان پشتیبانی می‌کنند در مراسم امضای توافق‌نامۀ صلح دعوت شده‌اند".

قرار است پس از امضای توافق صلح میان امریکا و طالبان، گفت‌وگوهای میان افغانستانی ها – حکومت افغانستان، سیاسیون و طالبان – آغاز شود.

این درحالیست، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در زمان سفرش به هند به خبرنگاران گفت، که خودش می خواهد این توافق نامه را با طالبان امضا کند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این مقام های امریکایی گفته بودند، که در صورت موفقیت روند هفت روزۀ «کاهش‌ خشونت‌ها» در افغانستان، توافق صلح با طالبان به تاریخ دهم ماه حوت امضا شود.

روند کاهش خشونت‌ها، روز گذشته (شنبه، ۳حوت) آغاز شد و قرار است تا پنج روز دیگر ادامه داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала