دلیل ورود کشتی جنگی آمریکا به دریای سیاه

© Flickr / Official U.S. Navy Pageدلیل ورود کشتی جنگی آمریکا به دریای سیاه
دلیل ورود کشتی جنگی آمریکا به دریای سیاه    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دلیل ورود کشتی جنگی Ross به آبهای دریای سیاه را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی جنگی  آمریکایی "Ross"   که مجهزبا سیستم Aegis است به عنوان بخشی از "عملیات برای اطمینان از امنیت و تقویت ثبات منطقه ای در دریا" وارد آبهای دریای سیاه شد.

فرمانده این کشتی آمریکایی گفت: "در طی چنین بازدید ها به طور مداوم روابط ما با شرکای دریای سیاه   تقویت می شود". به گفته وی "عملیات در دریای سیاه برای ایجاد یک محیط دریایی امن و اطمینان از آزادی ناوبری بسیار مهم است."

 خاطرنشان می شود که این عملیات برای "تقویت همکاری بین متحدان ناتو و نشان دادن تمایل جمعی برای تأمین امنیت در منطقه دریای سیاه به عنوان بخشی از تصمیمات آتلانتیک" مهم است.

کشتی اعزامی نیروی دریایی امریکا وارد دریای سیاه شد  - اسپوتنیک افغانستان
کشتی اعزامی نیروی دریایی امریکا وارد دریای سیاه شد

شایان ذکر است که پیشتر مرکز دفاع ملی روسیه گزارش داد ، کشتی های نیروی دریای روسیه در منطقه،اقدامات کشتی جنگی آمریکایی را زیر نظر دارند.

یادآوری شده است که در سال جاری این نخستین ورود یک کشتی آمریکایی به آبهای دریای سیاه است. سال گذشته کشتی های جنگی ناتو 13 بار وارد دریای سیاه شدند.

کشتی جنگی  آمریکایی "Ross"  مجهز به موشک‌های کروز تاماهاک و سیستم دفاع موشکی ایجیس است که به همراه کشتی های آمریکایی پورتر، دونالد کوک و کارنی، به طور دائمی در اروپا در پایگاه نظامی اسپانیا در روتا مستقر می شوند. این کشتی‌ها به همراه پایگاه های زمینی دفاع موشکی ایجیس در پولند و رومانی که بخشی از برنامه ساخت سیستم دفاع موشکی تطبیقی ​​فاز اروپایی هستند، قرار خواهند گرفت.

کشتی های آمریکایی بارها وارد دریای سیاه شده‌اند.

بر اساس کنوانسیون مونترو در سال 1936، مدت زمان حضور کشتی‌های کشورهای خارج از منطقه دریای سیاه در این دریا به 21 روز محدود شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала