توصیه جنرال آمریکایی به عبدالله عبدالله/ نتایج انتخابات را بپذیر

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال بازنشسته امریکایی به عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی "ثبات و همگرایی" گفته که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، جنرال جک کین نظامی  بازنشسته آمریکایی به عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری توصیه نموده که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد و کسب 39 درصد آرا چیزی قابل حمایت نیست.

آقای کین در توییتر خود خطاب به عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته که کسب 39 درصد آرا برای اخذ مقام ریاست جمهوری کافی نیست و بهتر است نتیجه انتخابات را بپذیری.

او گفته: "عبدالله در انتخابات افغانستان مدعی برنده انتخابات است، در حالی به صورت قطعی بازنده نتیجه انتخابات است؛ 39.50 درصد در برابر 50.64 درصد هیچ کمکی نمی‌کند. کنار بکش، رییس جمهور غنی برای انجام گفتگوهای صلح با طالبان به حمایت سیاسی نیاز دارد، نه تفرقه."

این جنرال امریکایی که سابقه اجرایی ماموریت در افغانستان را نیز دارد، در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده که تیم ثبات و همگرایی نتیجه انتخابات را نپذیرفته و حکومت همه شمول اعلام کرده است.

این تیم در چند روز اخیر، چندین والی را در ولایت های مختلف معرفی کرده که نگرانی‌های زیادی مبنی بر تشکیل حکومت موازی در کشور را ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала