درخواست 2.5 میلیارد دالری ترامپ از کنگره برای مقابله با ویروس چینی

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت آمریکا قصد دارد در راستای مبارزه به شیوع ویروس کرونا، از کنگره این کشور درخواست بودجه اضطراری کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت ترامپ قصد دارد در راستای مبارزه شیوع ویروس کرونا در آمریکا از کنگره این کشور مبلغ 2،5 میلیارد دالر درخواست بودجه اضطراری کند.

سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ما در حال حاضر برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم از آمریکایی‌ها محافظت کنیم، نیاز به مقدای بودجه داریم. این به سلامت ما کمک می‌کند.»

ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
ممکن امریکا منشاء ویروس کرونا باشد

این مقام آمریکایی درباره اینکه دولت دقیقاً چه میزان بودجه برای مبارزه با کرونا از کنگره درخواست کرده، توضیحی نداد. با این حال، برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله پالیتیکو و واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه که نامشان فاش نشده گزارش داده‌اند که دولت ترامپ از کنگره آمریکا دونیم میلیارد دالر بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا درخواست کرده است.

یک مقام دولت ترامپ نیز در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده است که دولت هنوز تصمیم نهایی را درباره مبلغ بودجه اضطراری برای مبارزه با کرونا نگرفته و احتمالاً تا پایان هفته درخواست خود را تحویل کنگره خواهد داد.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده‌اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала