مرز های رفت و آمد با ایران مجددا باز شد

© Fotolia / Borna Mirahmadianمرز ایران
مرز ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی اعلان کرده است که مرزهای افغانستان با ایران به‌ روی رفت‌وآمد باز شده و مردم می‌توانند با رعایت تدابیر صحی رفت‌وآمد کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آریانا نیوز" شورای امنیت ملی اعلام کرده‌است که مرزهای افغانستان با ایران باز شده و مسافران با رعایت تدابیر صحی می‌توانند رفت‌وآمد کنند.  

جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی امروز سه شنبه(۶حوت) در توییتر خود نگاشته است، بر اساس فیصله کمیته کاری ویروس کرونا، روند مسافرت به ایران طبق رهنمایی سازمان بهداشت جهان، اجرای اقدامات پیشگیرانه وزارت صحت عامه و با تفاهم وزارت امورخارجه، ادامه می‌یابد.

 و افزوده، اکنون همه می توانند پس از اجرایی اقدامات پیشگیرانه به ایران سفر کنند.

هرات  - اسپوتنیک افغانستان
تأیید نخستین مورد کرونا ویروس و اعلام وضعیت اضطراری در هرات

 این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، افغانستان روز یک‌شنبه به‌‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، هر گونه رفت‌وآمد با ایران از طریق زمین و هوا را  متوقف کرده بود.

مرزهای افغانستان با ایران در حالی باز شده است که روز گذشته سفارت ایران در کابل فعالیت خدمات کنسولی اش را به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف کرد. پیش از این، سفارت در تهران و کنسول گری افغانستان در مشهد ایران نیز فعالیت های کنسولی خود را متوقف کرده اند.

این در حالی است که بر اساس اعلامیه‌ اداره محلی هرات، تمام اداره‌های دولتی، نهادها و مردم مکلف هستند تا از برگزاری همایش‌ها و جلسات بزرگ خودداری کنند و ریاست ترانسپورت هرات نیز مکلف شده تا به جای استفاده از موتر های شهری، راه جایگزین جستجو کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала