Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بایرن مونیخ – چلسی؛ یادآور فینـال‌های پرهیجان

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر باشگاه چلسی
باشگاه چلسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بایرن مونیخ امشب مهمان چلسی است؛ نبردی که ما را یاد سوپرجام و فینال لیگ قهرمانان می‌اندازد.

به گزارش اسپوتنیک، استمفوردیج این روزها شاهد دیدارهای مهمی بوده است. پس از دیدار با آرسنال، لسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام، حالا در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب به مصاف بایرن‌مونیخ می‌رود.

چلسی؛ روحیه بالا

درست در روز‌هایی که از نتایج بد و ناکامی‌های چلسی صحبت می‌شد، فرانک لمپارد در نبرد با مربی قدیمی‌اش ژوزه مورینیو تاکتیک درست اتخاذ کرد و تیمش هم پیروز از میدان بیرون آمد. همان برد قطعاً روحیه آبی‌ها را در آستانه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بالا خواهد برد. حالا چلسی می‌تواند امیدوار باشد با کسب نتیجه‌ای خوب در استمفوردبریج، در مونیخ هم نتیجه لازم را بگیرد و صعود کند. اتفاقی که مدت‌هاست برای این تیم رخ نداده.

نکته نگران‌کننده این است که چلسی در استمفوردبریج نتایج خوبی نگرفته. در لیگ برتر 5 باخت خانگی داشته‌اند و در لیگ قهرمانان هم یک باخت برای‌شان ثبت شد و مجموعاً 4 امتیاز در این ورزشگاه کسب کردند. در واقع نمی‌توانند خیلی دلخوش به این مسئله باشند که در خانه بازی می‌کنند و حمایت هواداران‌شان را دارند. لمپارد خاطرات خوبی از رویارویی با بایرنی‌ها دارد و هنوز آن فینال مونیخ را فراموش نکرده است.

بایرن‌مونیخ و جبران سال قبل

شرایط این روزهای بایرن مونیخ خیلی هم خوب است. بایرنی‌ها پرستاره هستند و از این مورد نگران نیستند؛ اما مدتی می‌شود که هیچ مربی مقتدری نداشته‌اند. بعد از جدایی پپ گواردیولا، کار با کارلو آنچلوتی پیش نرفت و نیکو کواچ هم از ابتدا مربی‌ای نبود که هواداران قبولش داشته باشند. فعلاً هانسی فلیک روی نیمکت باواریایی‌ها نشسته و عملکردش فراتر از انتظار بوده، اما به همان دلیل که کواچ برکنار شد، احتمالاً فلیک هم دوران بلندمدتی در آلیانتس‌آرنا نخواهد داشت.

به هر حال لیگ قهرمانان این فصل با فلیک سپری خواهد شد. او تیم را به ثبات رسانده و از اوایل دسامبر به بعد هم هیچ شکستی نداشته‌اند. اگر تزلزل و کم‌دقتی در خط دفاعی نداشته باشند، امید زیادی به رد شدن از این مرحله و حذف چلسی خواهند داشت. بایرنی‌ها یادشان هست که فینال مونیخ را به چلسی باختند، اما پس از آن در سوپرجام با بردی شیرین و کام‌بک آن شکست را تلافی کردند. با این حال حساب‌شان با آبی‌ها وقتی صاف خواهد شد که در لیگ قهرمانان این تیم را کنار بزنند. مسئله دیگر اینکه فصل پیش هم با شکست از لیورپول خیلی زود حذف شدند و نمی‌خواهند این اتفاق دوباره رخ بدهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала