پاکستان در امضای توافق‌نامه ایالات متحده و طالبان اشتراک می‌‌کند

© AFP 2023 / Farooq NAEEM پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون مجلس سنای پاکستان اعلام کرده است که کشورش از امضای توافق‌نامه ایالات متحده و طالبان در مورد صلح پشتیبانی می‌کند.

سلیم ماوندا معاون رئیس مجلس سنای پاکستان امروز در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک گفته است در مراسم امضای توافق نامه صلح بین ایالات متحده امریکا و گروه طالبان برای پاکستان دعوت نامه فرستاده شده است و اشتراک خواهد کرد.

 پومپئو: امریکا احتمالا امضای توافق نامه با طالبان را به تارخ 29 فبروری امضا کند  - اسپوتنیک افغانستان
پومپئو: امریکا احتمالا امضای توافق نامه با طالبان را به تاریخ 29 فبروری امضا کند

ماوندا، گفت: "از پاکستان دعوت شده اما تا هنوز معلوم نیست که چه کسی در این مراسم حضور خواهد داشت."
معاون مجلس سنای پاکستان نیز افزود که پاکستان همیشه از گفتگوهای بین‌الافغانی برای بهتر شدن اوضاع در افغانستان و منطقه حمایت کرده است.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پاسخ اینکه «کاهش خشونت» را چگونه تعریف می‌کند، گفت: «ما به آن می گوییم یک فضای پرامن چند روز قبل از امضای توافقنامه. مردم خود شان تعبیر کنند که فضای پر امن چیست.»
سخنگوی طالبان اعلامیه یی را در رابطه به زمان و چگونگی امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان در صفحه تویترش به نشر رسانده است. در این اعلامیه آمده است که طالبان و آمریکا بعد از مذاکرات طولانی توافق کرده اند که به تاریخ دهم حوت/ 29 فبروری توافقنامه نهایی شده را به امضا برسانند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در واشنگتن گفته است توافقنامه‌ای که در ۲۹ ماه جاری در دوحه امضا خواهد شد، بعد از سال‌ها جنگ یک شانس خوب برای تامین صلح در افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала