کابلوف حضور خود در مراسم امضای توافقنامه صلح دوحه را تأیید کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف حضور خود مراسم امضای توافقنامه صلح دوحه را تأیید کرد
 کابلوف حضور خود مراسم امضای توافقنامه صلح دوحه را تأیید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان خبر داد که به زودی برای حضور در مراسم امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان به دوحه سفر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه؛ تأیید کرد که وی، در تاریخ 29 فبروری در مراسم امضای توافق نامه بین ایالات متحده و طالبان در دوحه  پایتخت قطر،حضور خواهد داشت.

به گفته کابلوف، «محمد خولوف» سفیر روسیه در دوحه گفته است که فقط شماری از پرسش های تخنیکی موجود است که به زودی حل خواهند شد، اما دعوت‌نامه روسیه برای حضور دراین مراسم آماده است و ما آنرا به زودی دریافت خواهیم کرد.

کابلوف به خبرنگاران گفت: «به هر حال من آماده سفر به دوحه هستم».

رئيس جمهور غنی در دیدار با والیان - اسپوتنیک افغانستان
رئيس جمهور افغانستان برای امضاء توافقنامه صلح با طالبان آمادگی می‌گیرد

پیش از این مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  گفت، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا و گروه طالبان گفته‌اند که به تاریخ 29 ماه فبروری موافقتنامه را به امضا می رسانند. پیش از امضای این توافقنامه، برای یک هفته «کاهش خشونت» اعلام شده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پاسخ اینکه «کاهش خشونت» را چگونه تعریف می‌کند، گفت: «ما به آن می گوییم یک فضای پرامن چند روز قبل از امضای توافقنامه. مردم خود شان تعبیر کنند که فضای پر امن چیست.»

سخنگوی طالبان اعلامیه یی را در رابطه به زمان و چگونگی امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان در صفحه تویترش به نشر رسانده است. در این اعلامیه آمده است که طالبان و آمریکا بعد از مذاکرات طولانی توافق کرده اند که به تاریخ دهم حوت/ ۲۹ فبروری توافقنامه نهایی شده را به امضا برسانند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در واشنگتن گفته است توافقنامه‌ای که در ۲۹ ماه جاری در دوحه امضا خواهد شد، بعد از سال‌ها جنگ یک شانس خوب برای تامین صلح در افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала