افزایش مبتلایان کرونا ویروس در کوریای جنوبی

© REUTERS / Yonhap Медицинские работники в больнице в Сувоне, Южная Корея
Медицинские работники в больнице в Сувоне, Южная Корея - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مبتلایان کرونا اویروس در کوریای جنوبی از 890 تن فراتر رفت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت کوریای جنوبی از تشخیص 60 مورد جدید ابتلا به کرونا ويروس COVID-2019 دراین کشور خبر داد. با افزایش موارد جدید شمار مبتلایان این ویروس درکوریای جنوبی به 894 تن رسید. هشت تن در این کشور از اثر ابتلا به این ویروس کشنده جان باختند.

شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در چین و تعداد مبتلایان در کوریای جنوبی طی یک روز به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. کوریای جنوبی پس از چین بیشترین موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در جهان را دارد.

برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان
درخواست 2.5 میلیارد دالری ترامپ از کنگره برای مقابله با ویروس چینی

کمیسیون ملی بهداشت پکن می‌گوید طی یک روز بیش از 150 مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به COVID-2019 در چین ثبت شده است. این میزان تلفات در یک روز از ابتدای شیوع کرونا در چین در روزهای پایانی ماه دسامبر تا کنون سابقه نداشته است.

در میان کشورهای اروپایی ایتالیا با 150 مورد بیشترین موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا را دارد. در ایران تا سوم ماه حوت هشت مورد مرگ بر اثر کرونا اعلام شده که بیشترین تلفات در یک کشور، به جز چین است. وزارت بهداشت ایران همچنین از شناسایی 43 مورد ابتلا به کرونا خبر داده اما کارشناسان احتمال می‌دهند آمار واقعی بسیار بیشتر باشد. به گزارش آخرین خبرهای رسیده شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 47 و شمار قربانیان به 12 نفر رسیده است.

این در حالی است که اخیرا شیوع ویروس کرونا در شماری از شهرهای ایران نگرانی‌هایی از شیوع این ویروس به افغانستان را نیز به دنبال داشته است.   

زیر صحت در ولایت هرات اعلام کرد که از سه واقعه مشکوک از هرات که به مرکز کشور منتقل شده بود دو واقعه منفی و یک واقعه متاسفانه مثبت تثبیت شده است. وضعیت فرد مبتلا به کرونا خوب توصیف شده است.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون خارج از چین در نزدیک به 30 کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 77 هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала