اردوغان: منتظر پاسخ آمریکا در مورد سیستم های «پاتریوت» هستیم

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: منتظر پاسخ آمریکا در مورد سیستم های پاتریوت هستیم
اردوغان: منتظر پاسخ آمریکا در مورد سیستم های پاتریوت هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید کشورش تا هنوز پاسخ جانب آمریکا را در مورد درخواست خود برای خرید سیستم های آمریکایی "پاتریوت" دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هنگام بازگشت از باکو پایتخت آذربایجان به خبرنگاران گفت،  ایالات متحده آمریکا تا هنوز درخواست ترکیه را در مورد عرضه سیستم های دفاعی "پاتریوت" بدون هرگونه  پاسخ گذاشته است. 

وی در پاسخ به خبرنگاران در این خصوص گفت "در مورد عرضه سیستم های دفاع هوایی پاتریوت ، من کاملاً واضح می گویم. در حال حاضر هیچ سیستم پدافند هوایی پاتریوت وجود ندارد که آمادگی کامل آمریکا را برای ما فراهم کند. ما یک پیشنهاد ارائه دادیم و گفتیم:" اگر شما یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت را به ما عرضه کنید، ما آنرا خریداری خواهیم کرد".

واكنش امريكا به درخواست تسليحاتي تركيه - اسپوتنیک افغانستان
واكنش امريكا به درخواست تسليحاتی تركيه

این در حالی است که اخیرا خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک منبع ترکیه‌ای در انقره گزارش داد، ترکیه از آمریکا درخواست دریافت سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را مطرح کرده تا به "بازدارندگی" روسیه در ادلب بپردازد.

به گفته این منبع ترکیه، انقره  همچنان منتظر پاسخ واشنگتن درباره این درخواست است که آن را تقدیم جیمز جفری،‌ فرستاده آمریکا به سوریه کرده است.

این مسئولت ترکیه‌ای گفت: آمریکا احتمالا از جنگنده‌های اف ۱۶ برای زدن نیروهای سوری در صورت استقرار پاتریوت‌ها از سوی ترکیه استفاده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала