امریکا به سیاسیون افغانستان: انتخابات را فراموش کنید به صلح فکر نمایید

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaامریکا به سیاسیون افغانستان: انتخابات را فراموش کنید به صلح فکر نمایید
امریکا به سیاسیون افغانستان: انتخابات را فراموش کنید به صلح فکر نمایید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مطبوعاتی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که ما از همه طرف ها می‌خواهیم كه از ایجاد چارچوب صلح توافق شده حمایت كنند.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد امریکا از سیاسیون افغانستان می‌خواهد که از اقدامات بی ثبات کننده خودداری کنند و ساختارهای موازی حاکم بر خلاف قانون اساسی ایجاد نکنند.
اورتگوس گفت: "ما بیانیه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را یادآور می شویم که رئیس جمهور اشرف غنی در انتخابات پیروز شد. اما نگرانی‌ها درباره روند انتخابات ابراز شد."
در اعلامیه‌ای وی آمده است: "ما از دولت جدید می خواهیم که فراگیر باشد و انتظارات همه افغان‌ها را برآورده کند. رهبری این کشور و حامیان آن باید اطمینان حاصل کنند که بحث ها به طور آرام و بدون تهدید به خشونت انجام شود." در غیر آن این امر حاكمیت و تمامیت افغانستان را زیر سوال می برد. به گفته وی، زمان آن رسیده است به دستیابی به صلح، پایان دادن به جنگ با طالبان و تدوین فرمول برای یک توافق سیاسی متمرکز شویم که "از طریق مذاکرات میان افغانستان در ماه مارچ به منافع همه افغان‌ها باشد." اورتگوس گفت: "ما از همه طرف ها می خواهیم كه از ایجاد چارچوب صلح توافق شده حمایت كنند.
این در حالی است که پس از اعلان نتایج نهایی انتخابات و پیروزی رییس جمهور غنی و عدم پذیریش و اعلان حکومت موازی از سوی دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله، تنش های سیاسی در کشور به شدت افزایش یافته است.
قرار است رییس جمهور غنی روز پنجشنبه هفته جاری مراسم تحلیف به جا آورد.
سخنگوی دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز اعلام کرد که تاریخ برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله به زودی اعلان می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала