پاکستان بدهی شوروی سابق را به روسیه پرداخت

© AFP 2023 / Ishara S.KodikaraФлаг Пакистана
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان 93.5 میلیون دالر بدهی بابت عملیات تجاری با اتحاد جماهیر شوروی سابق را به روسیه بازگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه پاکستانی News International  پاکستان 93.5 میلیون دالر بدهی عملیات های شوروی سابق را به روسیه پرداخت نمود.

بر اساس گزارش این روزنامه، این بدهی مدت طولانی مانع اصلی توسعه روابط تجاری دوجانبه میان روسیه و پاکستان بود. مقامات پاکستانی انتظار دارند که حل این مشکل به جذب سرمایه گذاری های چند میلیارد دالری روسیه در اقتصاد این کشور کمک کند.

پاکستان بیش از سه میلیارد دالر از بانک توسعه آسیا قرض می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان بیش از سه میلیارد دالر از بانک توسعه آسیا قرض می‌گیرد

در دهه1980میلادی پاکستان به اتحاد جماهیر شوروی محصولات صنعتی سبک می‌فرستاد و محاسبات میان طرفین از طریق بانک ملی پاکستان صورت می‌گرفت. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، صادرکنندگان اعلام داشتند که پول برخی از محصولات پرداخته نشده است.

پاکستان به دلیل عدم توافق برای حل و فصل مطالبات مربوط به تسویه حساب ها در چارچوب عملیات صادرات و واردات اتحاد جماهیر شوروی سابق، آنها را مسدود کرد.

در ماه دسامبر سال گذشته 2019 دو کشور توافقنامه‌‌ای را مبنی بر حل و فصل مطالبات و بدهی های متقابل مالی برای عملیات دوران اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسانیدند که بر اساس آن پاکستان متعهد شد 93.5 میلیون دالر بدهی آن دوران را به روسیه پرداخت کند.

این توافقنامه از جانب روسیه توسط سرگئی ستورچاک، معاون وزیر مالیه روسیه و از جانب پاکستان توسط قاضی خلیل‌الله، سفیر پاکستان در روسیه به امضا رسیده است.

در آغاز ماه نوامبر سال 2015 روزنامه پاکستانی The Express Tribune گزارش داده بود که اسلام‌آباد قصد دارد بدهی مسکو را بپردازد. این تصمیم توسط رهبری پاکستان اتخاذ شده است تا به اختلاف سی ساله با روسیه نقطه پایان گذاشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала