جنرال آمریکایی: ما شاهد کاهش خشونت در افغانستان هستیم

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Force جنرال آمریکایی: ما شاهد کاهش خشونت در افغانستان هستیم
 جنرال آمریکایی: ما شاهد کاهش خشونت در افغانستان هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیرو های خارجی در افغانستان می ‌گوید که روند رو به کاهش خشونت‌ها در افغانستان، با استقبال گرم مردم مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان روز سه شنبه (6 حوت) در دیدار از واحد ضد هراس افگنی ارتش کشور در کابل،به اسد الله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی گفت:  از مرحله کاهش خشونت‌ها در کشور، استقبال می‌کند.

وی در این باره گفت: «ما در تلاش هستیم تا خشونت را کاهش دهیم. ما آنچه را که روند نزولی خشونت بنامیم، می بینیم، چیزی که برای مردم افغانستان بسیار خوشایند است. هنوز هم برخی از رویدادها رخ می ‌دهند و ما در حال گذر از این روی دادها هستیم. ما در پشتیبانی خود مااز نیروهای امنیتی افغانستان، متعهد مانده ایم.»

او افزود که تمامی نیروهای ارتش افغانستان هم مانند نیروهای ویژه این کشور، توانمند شوند.

او می افزاید: «مردم افغانستان باید به سربازان افغانستان بسیار افتخار کنند. این دستاوردهای آنان است که ما را به این مرحله امروز رسانده است و این واحد ضد هراس افگنی نهادی است که همواره بر آمادگی متمرکز بوده است. و این چیزی است که امیدواریم در کل ارتش آن را ببینیم.»

در همین حال، اسد الله خالد ابراز امیدواری می ‌کند تا مرحله کاهش خشونت‌ها با طالبان، به آتش بس و صلح پایدار در افغانستان منجر شود.

او در این باره گفت: «این یک موفقیت برای ما است. فداکاری نیروهای زحمتکش افغانستان و صبر ملت بزرگ ما باعث این کاهش خشونت شد. امیدواریم، این به آتش بس و صلح پایدار منجر شود. در چندین مکان، مردم کاهش خشونت را جشن گرفتند. در شماری از ولایات ، گروه های طالبان وارد شهرها شدند و با سربازان ما عکس گرفتند. این یک موفقیت بزرگ برای ما است.»

هرچند عملیات‌های نیروهای داخلی و آمریکای در برابر طالبان متوقف شده، اما این نیروها در برابر گروه‌های دیگر به عملیات شان ادامه می ‌دهند چنانچه در یک حمله هواپیمای بی سرنشین به روز سه شنبه در ولایت کنر، چهار عضو گروه داعش کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала