ثبت اولین مورد ویروس کرونا در برازیل

© Photo / Marijan Murat / dpaثبت اولین مورد ویروس کرونا در برازیل
ثبت اولین مورد ویروس کرونا در برازیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه برازیل از ثبت اولین مورد شیوع جدید ویروس کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وئیس هنریکه مندتا، وزیر صحت عامه برازیل، روز چهارشنبه (7 حوت) تشخیص اولین مورد از ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد و گفت که این بیماری به آمریکا لاتین رسیده است.

ویروس کرونا که در چین آغاز شده است در حال نفوذ کردن به سراسر جهان است و روز به روز دامنه گسترش آن در حال بیشتر شدن است.

تایید ابتلای سه شهروند روسی به کرونا پس از خروج از کشتی دیاموند پرنسس - اسپوتنیک افغانستان
تایید ابتلای سه شهروند روسی به کرونا پس از خروج از کشتی دیاموند پرنسس

ویروس کرونا وارد آمریکای لاتین هم شد تا جایکه اولین مبتلای به این ویروس در برازیل کشف شد.

به گفته وزیر صحت عامه برازیل، اولین مورد از ویروس کرونا در یک زن برازیلی 61 ساله که وارد شهر سائو پائولو شد، شناسایی شده است. این برازیلی از 9 تا 21 فبروری به شمال ایتالیا سفر کرده بود. پیش از این، روز سه شنبه وزارت صحت عامه برازیل اولین مورد از کشف کرونا را در یک مرد خبر داد و گفت که آنالیزهای وی برای معاینه مجدد ارسال شده است.

میدان هوایی شهر سائو پائولو که در آن این شهروند برازیلی از ایتالیا پرواز کرده بود، یکی از بزرگترین میدان‌های هوایی کشور محسوب می‌شود که بسیاری از شرکت‌های هوایی از اروپا به این میدان فرود می‌کنند و آن را برای سوخت گیری استفاده می‌کنند. همچنان از این میدان هوایی طیاره مسافربری به همه کشورهای منطقه پرواز می‌کنند.

هفته گذشته شیوع بیماری ویروس کرونا در اروپا در شمال ایتالیا ثبت شد، در حال حاضر در ایتالیا تعداد مبتلایان به این بیماری از 370 نفر فراتر رفته است و همچنان 12 تن قربانی این بیماری شده اند.

کمیته ملی صحت چین امروز چهارشنبه درباره آخرین آمار قربانیان این ویروس نوشت که تعداد قربانیان به 2715 نفر رسیده و  29 هزار و 745 نفر نیز از این ویروس بهبود یافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала