کمک 3.8 میلیون دالری جاپان برای حفظ آبدات تاریخی ولایت بامیان

© Sputnik / D.Fuladiکمک 3.8 میلیون دالری جاپان برای حفظ آبدات تاریخی ولایت بامیان
کمک 3.8 میلیون دالری جاپان برای حفظ آبدات تاریخی ولایت بامیان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان نزدیک به چهار میلیون دالر برای مرمت کاری و حفظ آبدات تاریخی ولایت بامیان کمک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در قرارداد این پروژه که از سوی معین وزارت اطلاعات فرهنگ، سفیر جاپان و نماینده دفتر یونسکو به امضا رسید، تحکیم رواق بودای غربی و آموزش برای تحقیقات و آموزش در زمینه های باستان شناسی شامل است.

کمک هفت میلیونی جاپان برای افغانستان در بخش بهداشت - اسپوتنیک افغانستان
کمک هفت میلیونی جاپان برای افغانستان در بخش بهداشت

این پروژه زیر نام «مدیریت پایدار میراث فرهنگی جهانی بامیان» به منظور آمادگی برای حذف بامیان از فهرست میراث های فرهنگی جهانی در معرض خطر است که با کمک مالی کشور جاپان به ارزش 3.8 میلیون دالر و با همکاری دفتر حفاظت از میراث های فرهنگی سازمان ملل عملی می‌شود.

سفیر جاپان می گوید که این پروژه در کنار تکمیل استحکام رواق بودای غربی و راه اندازی تحقیقات و آموزش ها در زمینه باستان شناسی از ایجاد مرکز ملی میراث های فرهنگی جهانی نیز حمایت می‌کند.

متسوجی سوزوکا می‌گوید: «حفظ و بازسازی آثار باستانی این فرصت را هر ملت ارایه می‌دهد که روی کارهای تاریخی عظیم خود شان نگریسته و شناخت تاریخی درستی را بشناسند».

در همین حال معین وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که مدیریت پایدار میراث های فرهنگی جهانی بامیان یکی از موارد مهم برای افغانستان است.

دفتر یونسکو یا اداره حفاظت از میراث های فرهنگی سازمان ملل نیز می‌گوید که این پروژه تلاش برای حفظ میراث های فرهنگی و توسعه بامیان را نشان می‌دهد.

جوردن نایدو نماینده یونسکو در افغانستان می‌گوید: «این پروژه جدید که امضا شد تداوم همکاری موفق و ماندگار، بین دولت افغانستان و مردم جاپان، دولت افغانستان و یونسکو را در تلاش های مشترک ما برای حفظ میراث های جهانی و توسعه بامیان نشان می‌دهد».

سفیر جاپان و نماینده یونسکو تاکید می‌کنند که آنان در بخش فرهنگی به حمایت خود از افغانستان ادامه می‌دهند و برای حذف بامیان از فهرست میراث های فرهنگی جهانی در معرض خطر کمک می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала