نظامیان امریکایی ناگهان تمرینات ضربه محدود هسته ای بر روسیه را انجام دادند

© Photo / Public domain/U.S. Navy/Ronald Gutridgeنظامیان امریکایی ناگهان تمرینات ضربه محدود هسته ای بر روسیه را انجام دادند
نظامیان امریکایی ناگهان تمرینات ضربه محدود هسته ای بر روسیه را انجام دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیراً امریكا تمریناتی را انجام داد كه در جریان آن تمثیل حمله محدود هسته‌ای علیه روسیه را تمرین كرد. اما ایالات متحده هرگز به اهداف اصلی خود نرسید. نشریه فینیکس (چین) می نویسد، بر خلاف، با چنین اقدامات آنها فقط آتشفشان را از خواب بیدار می کنند، و سخنان پوتین را در مورد تجاوزگران یادآوری می کند.

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین روزی اعلام کرد: "متجاوز باید بداند که انتقام حتمی است و او نابود خواهد شد. و ما، قربانیان تجاوز، ما، به مثابه شهیدان، به بهشت خواهیم رفت، و آنها به سادگی خواهند مرد، زیرا آنها حتی مجال توبه کردن را هم نخواهند داشت."

بدون شک روسیه کشوری است که بیشتر از همه از آن نفرت دارند، از آن می ترسند و با آن امریکایی ها نمی توانند کاری انجام دهند. حتی بیشتر از این: انتخابات ریاست جمهوری 2020 در ایالات متحده هنوز به طور رسمی آغاز نشده، اما اظهاراتی مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات از قبل منتشر شده و به همین دلیل دونالد ترامپ دوباره در  رسوایی «راشاگت» درگیر شده است. ظاهراً "روسیه وحشتناک" مدت هاست که به یک نقطه دردناک در جامعه امریکا تبدیل شده است.

روسیه  در مورد احتمال  رویارویی خطرناک امریکا و کوریای شمالی هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در مورد احتمال "رویارویی خطرناک" امریکا و کوریای شمالی هشدار داد

اما گفتن اینکه امریکا در واقعایت چقدر از روسیه می ترسد، کافی نیست. بالاخره، چه از نقطه نظر قدرت ملی و چه از لحاظ نظامی، ایالات متحده برتری آشکار دارد.

امريكا نسبت یک نوع نيازمندی استراتژيك دائماً با روسيه مقابله مي كند و حتي مي خواهد آن را از بين ببرد و اين شعار را در سياست خود در قبال فدراسيون روسيه انتخاب مي كند؟ این گسترش ناتو به سوی شرق جهت کاهش ساحه استراتژیک و حیاتی روسیه، یا تحریم های اعمال شده علیه این کشور اند که مانع احیای آن می شوند، - همه اینها به عین اندازه مشی استراتژیک اساسی را منعکس می سازد.

نسبت تجمع ترس و وحشت فزاینده از "روسیه وحشتناک" و روحیه "تنفر از روسیه"، تضادها بین ایالات متحده و روسیه رو به افزایش اند و از سطح استراتژیک به سطح تاکتیکی گذار می نمایند و رویارویی مستقیم نظامی هرچه بیشتر آشکار می شود. اینکه چگونه به "تهدید روسیه" پاسخ دهند - این سوال به وظیفه مهم اردوی امریکا تبدیل شده است.

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: امریکا و ناتو برای رویارویی طولانی با روسیه اماده میشوند

در این زمینه، ایالات متحده اخیراً " تمرین کوچک" تمثیل حمله هسته ای محدود به روسیه انجام داده است. طبق گزارش رسانه های امریکایی، این رزمایش در محل فرماندهی استراتژیک ایالات متحده در کالیفرنیا انجام شد و مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا نیز در آن حضور داشت. سناریو چنین بود: در زمینه درگیری نظامی آشکار بین روسیه و ناتو در اروپا، ایالات متحده یك حمله هسته ای محدود با قدرت كم به اهداف داخلی روسیه انجام داد. روسیه تمرینات ایالات متحده را به شدت محکوم کرد و هشدار داد. معاون وزیر امور خارجه سرگئی ریابکوف گفت: روسیه برنامه امریکا درباره حمله هسته ای محدود به خاک این کشور را محکوم می کند. ریابکوف گفت: "ایالات متحده به کار خود ادامه می دهد، در چارچوب فرماندهی و کارمندان و سایر تمرینات، سناریوهایی برای استفاده محدود از سلاح های هسته ای، از جمله، همانطور که اخیراً مشخص شده است، بر اهداف در قلمرو فدراسیون روسیه عملی می سازد. ما چنین اقداماتی را محکوم می کنیم، زیرا آنها به وضوح آمادگی واشنگتن را برای پیگیری مسیر مقابله و حرکت به سمت پایین آوردن آستانه استفاده از سلاح های هسته ای را نشان می دهند ... "

ایالات متحده هنوز به نگرانی روسیه در این زمینه پاسخ نداده است، اما بدیهی است که ایالات متحده در حالی که تمرین هایی را برای تمثیل حملات هسته ای محدود علیه اهداف در روسیه انجام داده است، آنها در حال حاضر قصد اجرای چنین جنون ندارند. تهدید چنین اقدام بسیار مهمتر است.

سلاح شیمیایی در حلب - اسپوتنیک افغانستان
رویارویی روسیه و چین از یک سو و امریکا، فرانسه و انگلستان از سوی دیگر

با این وجود، امریکا بسیار دورتر در آنسوی اقیانوس قرار دارد و روسیه به کشورهای اروپایی بسیار نزدیک است. به دلیل تنش در روابط ایالات متحده و روسیه، اولتر از همه اروپا احساس سرماخوردگی خواهد کرد. تمثیل حمله هسته ای محدود ایالات متحده علیه روسیه نمی تواند فشارهایی را که کشورهای اروپایی در مقابل همسایه بزرگ خود با آن روبرو هستند خنثی کند. علاوه بر این، هنگامی که کشورهای بزرگ اروپایی، مانند آلمان و فرانسه، جهت بهبود روابط با روسیه سعی میکنند، امریکا با چنین اقدامات در پشت سر برای آنها موانع و مزاحمت ها ایجاد میکند. از دیدگاه این کشورها، ایالات متحده با اقدام خود، بدون شک، جهت بر هم زدن روابط روسیه و اروپا و بهره برداری شخصی از این اقدام تلاش می ورزد.

روشن است که تمرینات امریکا در مورد تمثیل حمله هسته ای محدود به روسیه به اهداف اصلی خود نرسیده است. برعکس، اکنون روسیه را مجبور می کند تا حتی به شدت واکنش نشان دهد. در پایان، می خواهم سخنان رئیس جمهور پوتین را به امریکایی ها نقل كنم: "متجاوز باید بداند كه انتقام حتمی است و او نابود خواهد شد. و ما، قربانیان تجاوز، ما، به مثابه شهیدان، به بهشت خواهیم رفت، و آنها به سادگی خواهند مرد، زیرا آنها حتی مجال توبه کردن را هم نخواهند داشت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала