پنتاگون: برتری نظامی ما در جهان از بین رفته است

© Photo / David B. Gleasonپنتاگون: برتری نظامی ما در جهان از بین رفته است
پنتاگون: برتری نظامی ما در جهان از بین رفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک امریکا می‌گوید که برتری نظامی ما در جهان از بین رفته، در حال که روسیه توانایی خود را در این زمینه تقویت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده امریکا در مجلس نمایندگان گفت که برتری نظامی کشور در جهان از بین رفته، در حالی که روسیه و چین توانایی‌های خود را در این زمینه تقویت می‌کنند.

 دلیل پنتاگون برای نصب کلاهک های هسته‌ای در زیردریایی ها  - اسپوتنیک افغانستان
دلیل پنتاگون برای نصب کلاهک های هسته‌ای در زیردریایی ها

او خاطر نشان کرد که در حال حاضر، ارتش امریکا هنوز آماده تأمین بازدارندگی نظامی، محافظت از كشور خود در برابر حمله، حمایت از متحدین و جنگ با هر دشمن بالقوه است.

این جنرال امریکایی گفت که با این وجود، برتری ما در رقابت تضعیف شده است و هیچ کس نباید این نکته را زیر سوال ببرد. چین و روسیه توانایی های نظامی خود را تقویت می‌کنند تا بر امریکا و متحدانش غلبه کرده و نفوذ و تاثیر گذاری خود را در سراسر جهان تقویت کنند.

پیشتر، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا در بیانیه کتبی خود به مجلس نمایندگان گفته بود كه واشنگتن نگران تمایل روسیه برای برقراری سلطه خود است. به گفته وی، به نمایش گذاشتن چندی پیش سلاح های هایپرسونیک «به حق بودن نگرانی به خاطر رشد پتانسیل نظامی مسکو را ثابت می کند».

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در امریکا روز 23 فبروری گفته بود که مسکو به دنبال مسابقه تسلیحاتی یا برتری نظامی نیست، بلکه نیروهای مسلح آن عامل مهمی در حفظ امنیت بین‌المللی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала