چالش امریکا در برابر توسعه راکت های مافوق صوت روسیه

© AFP 2023 / Chip Somodevilla/Getty Imagesچالش امریکا در برابر توسعه راکت های مافوق صوت روسیه
چالش امریکا در برابر توسعه راکت های مافوق صوت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توسعه راکت های مافوق صوت روسیه یک چالش بزرگ برای ایالات متحده امریکا است.
 امریکا روی برنامه راکت‌‌های مافوق صوت مجهز به کلاهک هسته‌ای کار می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا روی برنامه راکت‌‌های مافوق صوت مجهز به کلاهک هسته‌ای کار می‌کند

به گزارش اسپوتنیک، توماس مودلی سرپرست وزارت نیروی دریایی ایالات متحده امریکا، در نشست کمیسیون نیروهای مسلح کنگره امریکا گفت:- "در حال حاضر یک چالش بزرگ برای ما این است که مخالفان ما در حال ساخت راکت های دوربرد مافوق صوت هستند، که نیروهای مسلح ما را در وضعیت ناامید کننده قرار می دهد و باعث می شود آنها دورتر و دورتر کار کنند. ما باید فرصت های مختلفی را برای مقابله با این مسئله ایجاد کنیم. بنابراین، ما به عنوان بخشی از یک اعتصاب فوری در حال کار روی توسعه جنگ افزارهای غیر هسته ای هستیم".

او در ادامه گفت:- "ما با نیروی هوایی کار می کنیم. همه گزینه ها را در نظر می گیریم، که من نمی توانم صراحتا یک شماره را اعلام کنم".

یادآوری می کنیم، که در ماه های اخیر، پنتاگون بارها و بارها تشخیص داده كه امریكا در تولید سلاح های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده است. در تاریخ 7 دسامبر سال 2019، مارک اسپر رئیس پنتاگون، خاطر نشان کرد، که ایالات متحده «در حال از دست دادن رهبری» در این زمینه است. معاون او الن لرد، که نظارت بر تهیه و تدارکات را بر عهده دارد، در 14 جنوری در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت، که ایالات متحده قصد دارد توسعه سلاح های مافوق صوت و وسایل محافظت در برابر وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین را به شدت افزایش دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 24 دسامبر سال 2019 تأکید کرد، که روسیه برای نخستین بار در تاریخ از نظر توسعه سلاح های پیشرفته از جمله سلاح های مافوق صوت از سایر کشورها پیشی گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала