ترکیه اروپا را علیه روسیه تحریک می‌کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه اروپا را علیه روسیه تحریک می‌کند
 ترکیه اروپا را علیه روسیه تحریک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس: ترکیه دروازه های خود برای پناهجویان سوری برای مهاجرت به اروپا گشوده است تا اروپایی‌ها را وادار کند که بر روسیه فشار وارد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اظهارات رهبری ترکیه مبنی بر عدم برنامه برای جلوگیری از ورود پناهندگان از سوریه به قصد اروپا، یک نوع باج گیری است که هدف از این کار مجبور کردن اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر روسیه در رابطه با اوضاع در ادلب است.

این موضوع را فیودر لوکیانف، مدیر تحقیقات علمی بنیاد «والدایی» روز جمعه (9 حوت) در گفتگو با خبرنگار آژانس تاس بیان داشت.

لوکیانف توضیح داد: "اظهارات در مورد پناهندگان سوری یک باج گیری خالص است و با استفاده از این تلاش ها می خواهند اروپایی‌ها را به وحشت بیندازند که اروپایی‌ها به نوبه خود با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، به تماس شوند تا وی در رابطه دست بکار شود".  

وی اضافه کرد: "رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می فهمد که این وضعیت خط مشی روسیه را تغییر نمی دهد، اما وی با استفاده از این نیرنگ می‌خواهد حمایت اخلاقی غرب را بدست آورد".

ترکیه دیگر مانع مهاجرین سوریه به اروپا نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه دیگر مانع مهاجرین سوریه به اروپا نخواهد شد

پیش از این عمر سیلیک سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه گفت: "آنکارا به سیاست خود در خصوص پناهجویان پایبند است، اما دیگر قادر به کنترل پناهجویان سوریه نیست".

قابل یاد آوری است در شب 29 ماه فبروی ارتش ترکیه به مواضع ارتش سوریه در ادلب حمله کرد و کاروان نیروهای دولتی سوریه را مورد هدف قرار داد، در پاسخ به این حمله، نیروهای هوایی سوریه در منطقه "جبل الزویه" نیروهای ارتش ترکیه را مورد هدف قرار دادند که منجر به کشته 33 سرباز شد. دولت ترکیه وعده سپرد که انتقام کشته شدن سربازان اش را بشار اسد خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала