ترکیه ۲۳ سامانه راکتی «بوک» و سامان هوایی «پانتسیر» و پنج هلیکوپتر سوریه را نابود کرد

© Sputnik / Sergej Subbotin /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه ۲۳ سامانه راکتی «بوک» و سامان هوایی «پانتسیر» و پنج هلیکوپتر سوریه را نابود کرد
ترکیه ۲۳ سامانه راکتی «بوک» و سامان هوایی «پانتسیر» و پنج هلیکوپتر سوریه را نابود کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که این کشور در پاسخ به حمله هوایی بامداد امروز، ۲۰۰ مقر ارتش سوریه را از زمین و هوا هدف قرار داده است.
وزیر خارجه پیشین ترکیه: ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پیشین ترکیه: ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است

به گزارش اسپوتنیک، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز (جمعه) مدعی شد، که این کشور پاسخ سختی به حمله هوایی ارتش سوریه علیه نیروهای ترکیه در ادلب داده است.

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد، که جنگنده‌ها و توپخانه ترکیه ۲۰۰ مقر ارتش سوریه را هدف قرار داده‌اند و این حملات منجر به انهدام پنج هیلکوپتر، ۲۳ تانک و سامانه دفاعی و کشته و زخمی شدن ۳۰۹ نفر از ارتش سوریه شده است.

حلوصی آکار در ادامه مدعی شد، که علی‌رغم اعلامیه وزارت دفاع روسیه، حضور نیروهای ترکیه هماهنگ شده و مقامات روسی از محل حضور نیروهای ترکیه آگاه بودند و هیچ کدام از «عناصر مسلح» در کنار نیروهای ترکیه حضور نداشتند.

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد: ما پس از حمله اول هشدار داده بودیم، اما بمباران‌های هوایی ادامه یافت و حتی خودروهای امدادی را نیز هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه امروز درباره کشته و زخمی شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه چنین توضیح داد: انقره درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند.

 یادآوری می کنیم، که ۳۴ نظامی ترکیه بامداد امروز (جمعه) در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب رخ داد، کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала