سرماخوردگی، گریپ و پنیومانی نو کرونا ویروس را چگونه تشخیص کرد؟

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر سرماخوردگی، گریپ و پنیومانی نو کرونا ویروس را چگونه تشخیص کرد؟
سرماخوردگی، گریپ و پنیومانی نو کرونا ویروس را چگونه تشخیص کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روزنامه ژینمین ژیباو (چین) گفته شده، کرونا ویروس به سرعت در سراسر جهان گسترش می یابد. چه کاری باید انجام داد، اگر سر و گلو درد میکنند و بینی مسدود شود؟ آیا این را میتوان علائم معمول ابتلا به عفونت کروناویروس محسوب نمود؟ نشریه چینی معلومات داد که چگونه میتوان سرماخوردگی و انفولانزا را از ذات الریه ناشی از نوع جدید کرونا ویروس متمایز ساخت.

سرماخوردگی چیست؟

علائم: التهاب بینی، آبریزش بینی و عطسه، فقدان درجه حرارت روشن بدن، عدم تأثیر واضح بر وضعیت جسمی و اشتها، عدم سردردی شدید، درد مفاصل و ناراحتی عمومی. در مبتلایان به سرماخوردگی صدمه به دستگاه تنفسی فوقانی مشاهده میشود، تهدیدی برای زندگی انسان وجود ندارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا بیرون از چین به 3474 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا بیرون از چین به 3474 نفر رسید

انفلوانزا (گریپ) چیست؟

یک عفونت حاد تنفسی ویروسی ناشی از ویروس های انفلوانزا نه تنها بر دستگاه تنفسی فوقانی تأثیر می گذارد، بلکه باعث عفونت دستگاه تنفسی تحتانی نیز می شود که به ذات الریه منجر می شود. آنفلوانزا اغلب در زمستان و بهار گسترش می یابد؛ انفلوانزا نوع A و B وجود دارد.

علائم: مبتلایان به انفولانزا علائم و تب شدید دارند و یک تا دو روز دمای بدن آنها می تواند تا 39 درجه یا بیشتر افزایش یابد. بیمار مبتلا به انفولانزا احساس سردردی، ضعف، کاهش اشتها می کند. برای افراد مسن، کودکان و افراد چاق، زنان باردار و مبتلایان به بیماری های دیگر، انفولانزا می تواند باعث ذات الریه شدید و حتی مرگ شود.

علائم ذات الریه ذات الریه ناشی از نوع جدیدی از کروناویروس چیست؟

در بیماران با نوع خفیف بیماری ، فقط دمای بدن پایین ، سرفه ، لرز و ضعف مشاهده می شود.

در روی کدام اشیا ویروس کرونا بیشتر زنده می ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
در روی کدام اشیا ویروس کرونا بیشتر زنده می ماند؟

در بیمارانی که در سه تا پنج روز اول ابتلا به بیماری شدید قرار داشته باشند، افزایش دما، سرفه و ضعف فزاینده مشاهده می شود، اوضاع به تدریج بدتر می شود و به ذات الریه و حتی پنومونی شدید تبدیل می شود. در افرادی که شکل شدید بیماری دارند، تنفس تسریع می شود، نارسایی تنفسی رخ می دهد، برخی از اندام ها آسیب می بینند. بدتر شدن وضعیت بعدی احتمالاً نیاز به حمایت از سلامتی از طریق دستگاه تنفس یا سیستم پشتیبانی از زندگی دارد. این یک شکل شدید از بیماری کشنده است. در موارد عفونت با نوع جدیدی از كروناویروس، پیشرفت تدریجی بیماری مشاهده می شود. در هفته دوم، وضعیت بیمار به طور جدی بدتر می شود.

چگونه درجه حرارت بالا را تعیین کنیم؟

در حالت آرام، دمای بدن بیش از 37.3 است

درجه حرارت پایین - 37.3 - 38

درجه حرارت قلب - 38.1 - 39

درجه حرارت بالا - 39.1 - 41

درجه حرارت فوق العاده بالا - بالاتر از 41

در صورت سردردی، آبریزش بینی، سرفه و گلودردی چه باید کرد؟

در دمای زیر 38 درجه سانتیگراد 38، شما باید در قرنطین در منزل قرار داشته باشید، به ساختارهای لازم مطابق با قوانین محلی خبر دهید و بر تغییرات نظارت کنید. مطابق دستورالعمل، می توانید ایبوپروفن یا داروهای دیگر مصرف کنید. اگر وضع تان بدتر شود، ابتدا لازم است با یک مرکز طبی در محل زیست تماس بگیرید. اگر دما از 38 درجه بالا رود، پس باید به شفاخانه بروید.

اگر علائم واضحی از تب وجود نداشته باشد، اما به بدن آسیب می رساند، درد شکم و اسهال وجود دارد؟

رده بندی سنی جان باختگان ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
رده بندی سنی جان باختگان ویروس کرونا

در حال حاضر، در بین علائم اصلی عفونت با نوع جدیدی از کوروویروس، باید جهاز هاضمه ناراحت کننده ذکر شود. با اسهال، شما باید در قرنطین خانگی قرار داشته باشید، به غذا توجه کنید، محلول شور یا شکر بیشتری بنوشید. اگر وضع تان بدتر شود، باید به بیمارستان بروید.

آیا در صورت بروز تب و گرفتگی قفسه سینه، باید بیمار در خانه تحت نظارت قرار گیرد؟

اگر تب بالا با احساس تشنج در قفسه سینه همراه باشد، باید بسیار هوشیار باشید و به اسرع وقت به بیمارستان بروید. بهتر است پای پیاده به نزدیکترین مرکز طبی (با ماسک، بدون استفاده از آسانسور) مراجعه نمود، انجام آزمایش خون، انجام  MRIقفس سینه و غیره ضروری اند.

در صورت تماس با بیماران مشکوک به کرونا ویروس که در آنها علائمی ناراحتی وجود ندارد، چه باید کرد؟

توصیه می شود که به مدت 14 روز در انزوا بمانند، به طور عمده جهت نظارت بر تغییرات دمای بدن. لازم است درجه حرارت در بعد از ظهر و عصر اندازه گیری شود. در صورت بروز تب و سرفه در طی 14 روز، باید با نزدیکترین مرکز طبی خود تماس بگیرید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала