وزیر خارجه پیشین ترکیه: ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه پیشین ترکیه: ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است
وزیر خارجه پیشین ترکیه: ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 وزیر خارجه پیشین ترکیه گفت، که ترکیه می خواهد به جای رئیس جمهور کنونی سوریه یک نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین را بر سر قدرت بیاورد.
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
واکنش جدی روسیه به درگیری سوریه با ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، یاشار یاکیش وزیر امور خارجه پیشین ترکیه درباره تغییرات سیاست های ترکیه از آغاز جنگ در سوریه تا به اکنون روشنی انداخت.

وزیر امور خارجه پیشین ترکیه در یک برنامه با راشل مارسدن درباره عملیات نظامی همزمان ترکیه در سوریه و لیبیا و هدف های ترکیه چنین توضیح داد.

 راشل مارسدن از وزیر خارجه پیشین ترکیه پرسید: رجب طیب اردوغان از دونالد ترامپ به خاطر منافع امریکا و ناتو در جنگ سوریه پشتیبانی کرد، تا از بیرون شدن نیروهای امریکایی اطمینان حاصل کند. ترامپ هم اعتراف کرد که سربازان باقی مانده امریکایی در سوریه تنها به خاطر میادین نفتی در آنجا هستند. پس ترکیه در حال حاضر در سوریه چه می کند؟

یاشار یاکیش وزیر امور خارجه پیشین ترکیه در پاسخ به این پرسش چنین توضیح داد:- "در ابتدا ترکیه قرار نبود در سوریه در برابر سربازان سوری جنگ کند، اما در وقایع ادلب جایی که گروه های سلفی مسلح دفاع می کرد، بیش از حد فعال شد. و اکنون ترکیه قصد ندارد آنها را به سمت دستگاه های خود رها کند و همچنان از آنها محافظت می کند".

چرا ظاهرا ترکیه از جهادی ها در سوریه پشتیبانی می کند؟

یاشار یاکیش:- "من معتقدم كه این كار به منظور تأثیرگذاری بر توسعه اوضاع در سوریه و به دست آوردن مواضع محكم در مذاكرات روند دموكراسی سازی سوریه انجام شده است".

وزیر پیشین درباره هدف نهایی ترکیه در سوریه چنین صحبت می کند:- "ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است".

اما چه کسی جای او را خواهد گرفت؟

به گفته یاشار یاکیش، ترکیه انتظار دارد که افرادی با باوری فلسفه جنبش اخوان المسلمین به قدرت برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала