جهان در آستانه جنگ جهانی

© AFP 2023 / Bulent Kilicترکیه استامبول
ترکیه استامبول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور رئیس جمهور ترکیه: ترکیه آماده جنگ با روسیه است و ما روسیه را از داخل تجزیه می نمایم.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل خدارنوک تحلیلگر سیاسی - نظامی وضع روسیه را ارزیابی نموده گفت که با توجه به شرایط اوضاع وخیم در ادلب سوریه، تهدیدهای جنگ با روسیه در ترکیه بلند شده است و انقره تقاضآ جلسه اضطراری شورای ناتو را نمود. در همین زمان، رجب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین تماس گرفت و بار دیگر گفتگو با رهبر روسیه را برای تثبیت اوضاع در منطقه آغاز کرد.

لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
واکنش جدی روسیه به درگیری سوریه با ترکیه

مسعود هاکی مشاور رئیس جمهور ترکیه و عضو کمیته امنیت و سیاست خارجی رئیس جمهور ترکیه گفت که ترکیه آماده جنگ با روسیه است.

این بیانیه پس از روز پنجشنبه بیان شد ، در نتیجه حمله هوایی ارتش سوریه ، 33 سرباز ترکیه در ادلب سوریه کشته شدند.

در رابطه با این حادثه ، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان كرد كه ارتش ترکیه یکجا با تروریستها بر نیروهای سوریه حمله کردند که در نتیجه تحت آتش نیروهای سوریه قرار گرفتند.

مسعود هاکی با اظهار نظر در مورد وضعیت ادلب سوریه در تلویزیون محلی، یادآوری کرد که روسیه و ترکیه 16 بار با یکدیگر جنگیدند و از انقره اطمینان حاصل کرد که از آمادگی برای انجام مجدد این کار اطمینان دارد.

به گفته این مقام ، 'انتقام ترکیه وحشتناک خواهد بود.' علاوه بر این، وی قول داد كه 'روسیه را از درون تجزیه كند' و یادآوری كرد كه 25 میلیون مسلمان در این كشور زندگی می كنند.

تاکنون هیچ کس در ترکیه در بالاترین سطح نظامی-سیاسی اظهار نکرده است و چنین حرفها نظر خصوصی مسعود هاکی میباشد نه دولت ترکیه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала