در روی کدام اشیا ویروس کرونا بیشتر زنده می ماند؟

© REUTERS / Marijan Murat / dpaدر روی کدام اشیا ویروس کرونا بیشتر زنده می ماند؟
در روی کدام اشیا ویروس کرونا بیشتر زنده می ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی درباره مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا بر روی اشیای مختلف را توضیح دادند.
ثبت اولین واقعه کرونا در نایجریا - اسپوتنیک افغانستان
ثبت اولین واقعه کرونا در نایجریا

به گزارش اسپوتنیک، رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های (CDC) در امریکا می گوید، که مقام های بهداشتی ایالات متحده امریکا اشیا مختلف را به خاطر زنده ماندن ویروس کرونا آزمایش کرده اند.

ردفیلد در جلسه دادرسی در مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت:- "ویروس در مس و فولاد به طور معمول حدود دو ساعت زنده می ماند. روی سایر سطوح - کاغذ یا پلاستیک بیشتر زنده می ماند و ما این را بررسی می کنیم".

همچنین به گفته مدیر این مرکز که یک بخش از نمایندگی فدرال در وزارت بهداشت ایالات متحده امریکا است، انتقال ویروس در کشتی Diamond Princess قطرات موجود در هوا نبوده، بلکه این سطوح آلوده بوده که باعث گسترش ویروس کرونا در این کشتی شده است.

یادآوری می کنیم، که کشتی Diamond Princess در تاریخ 20 جنوری یوکوهاما را ترک و به تاریخ 3 فیبروری به بندر بازگشت. مقام های جاپانی این کشتی را به مدت دو هفته به دلیل این که در این کشتی یک شهروند چینایی مبتلا به ویروس کرونا در هنگ کنگ پایین شده بود، قرنطین کردند. این کشتی دارای 3711 سرنشین بود که از این تعداد 2666 مسافر و 1045 عضو خدمت بودند. هفته گذشته دو نفر که در این کشتی مبتلا به ویروس کرونا شده بودند، جان باختند.

مقام های چینایی در 31 دسمبر سال 2019 از شیوع سینه بغل/پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور(ولایت هوبئی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده و گفتند که این یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی گسترش این بیماری را از فوریت هایی با اهمیت بین المللی تشخیص و نام رسمی این  بیماری را - COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала