حزب جمعیت اسلامی از امضای توافق‌ میان امریکا و طالبان استقبال کرد

حزب جمعیت اسلامی از امضای توافق‌ میان امریکا و طالبان استقبال کرد
حزب جمعیت اسلامی از امضای توافق‌ میان امریکا و طالبان استقبال کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از امضای توافق‌نامه میان ایالات متحده امریکا و گروه طالبان استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، حزب جمعیت اسلامی افغانستان با اعلامیه‌ای از امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان استقبال می‌کند و آن را سرآغاز گفتگوهای صلح می‌داند.

در اعلامیه آمده است که جمعیت اسلامی افغانستان که قبل و بعد از ورود نیروهای بین‌المللی به افغانستان به عنوان نیروی اصلی و محوری در امر مقاومت علیه طالبان بیشترین قربانی ها را داده است، این دگرگونی و تغییر گروه طالبان را به فال نیک گرفته و با استقبال از توافق‌نامه این گروه ‌با ایالات متحده امریکا، این فرصت پیش آمده را مقدمه برای آغاز گفتگوهای صلح می‌داند.

اعلامیه می‌افزاید که جمعیت اسلامی افغانستان که همیشه بر اصل گفتگو برای حل بحران افغانستان تأکید نموده و حتا رهبرش را در راه صلح قربانی داده است، باور دارد که برای رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار، نیاز به راه اندازی گفتگوی ملی برای تأمین صلح است.

سرانجام پس از هژده ماه گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان، توافق صلح میان این دو طرف شام امروز در شهر دوحه، پایتخت قطر، به امضا رسید.

این توافق‌نامه، از سوی زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و فرد شماره دوم این گروه، در یک مراسم ویژه در حضور نماینده‌گان 30 کشور و نهادهای جهانی در هوتل مشهور شیراتون امضا شد.

مایک پومپیو، وزیرخارجۀ امریکا نیز در این مراسم حضور داشت.

این توافق‌نامه پس از یک دورۀ هفت روزۀ «کاهش خشونت‌ها» امضا شد. این دوره که همچون یک دورۀ آزمایشی برای اثبات توانایی طالبان در مدیریت جنگ افغانستان بود، شب گذشته پایان یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала