عبدالسلام ضعیف: طالبان علاقه‌ای به ادامه جنگ در افغانستان ندارند

© Sputnik / Pouyaعبدالسلام ضعیف: طالبان علاقه‌ای به ادامه جنگ در افغانستان ندارند
عبدالسلام ضعیف: طالبان علاقه‌ای به ادامه جنگ در افغانستان ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پیشین طالبان در پاکستان، می‌گوید که گروه طالبان علاقه‌ای به ادامه جنگ در افغانستان ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین طالبان در اسلام‌آباد که در مراسم امضای توافق صلح میان امریکا با طالبان در دوحه شرکت کرده به خبرنگاران گفت که گروه طالبان علاقه‌ای ادامۀ جنگ در افغانستان را ندارند.

آقای ضعیف گفت: «در کنفرانس‌هایی که در مسکو و دوحه برگزار شد، ما اطمینان دادیم که طالبان به یک افغانستان با ثبات و صلح آمیز علاقه‌مند هستند، به‌طور که همه افغان با هم یک دست شوند و در کنار یکدیگر برای آوردن صلح کار کنند. طالبان علاقه‌ای به دادمۀ جنگ در افغانستان را ندارند، جنگ از خارج بالای آنها تحمیل شده است».

سرانجام پس از هژده ماه گفتگوها میان امریکا و طالبان، توافق صلح میان این دو طرف شام امروز (شنبه 10 حوت) در شهر دوحه، پایتخت قطر، به امضا رسید.

این توافق‌نامه، از سوی زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و فرد شماره دوم این گروه، در یک مراسم ویژه در حضور نماینده‌گان 30 کشور و نهادهای جهانی در هوتل مشهور شیراتون امضا شد.

مایک پومپیو، وزیرخارجۀ امریکا نیز در این مراسم حضور داشت.

این توافق‌نامه پس از یک دورۀ هفت روزۀ «کاهش خشونت‌ها» امضا شد. این دوره که همچون یک دورۀ آزمایشی برای اثبات توانایی طالبان در مدیریت جنگ افغانستان بود، شب گذشته پایان یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала