همکاری ناتو با افغانستان تا برقراری صلح و ثبات

© فیسبوک عبدالله همکاری ناتو با افغانستان تا برقراری صلح و ثبات
همکاری ناتو با افغانستان تا برقراری صلح و ثبات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو به حضور و همکاری با افغانستان تا برقراری صلح و ثبات پایدار ‍‍ ادامه می‌‌دهد.
فردا دبیرکل ناتو و وزیر دفاع امریکا به کابل می آیند - اسپوتنیک افغانستان
فردا دبیرکل ناتو و وزیر دفاع امریکا به کابل می آیند

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجراییه افغانستان نوشت: دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، پیش از ظهر امروز (۱۰ حوت ۱۳۹۸) در دفتر کارش در قصر سپیدار با جناب ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو ملاقات کرد.

در این دیدار، رییس اجراییه تشریف آوری دبیرکل ناتو را به افغانستان خیرمقدم گفت و از کمک‌ها و حضور ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود گفت: امروز در تاریخ افغانستان یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است و از حضور شما در کنار مردم افغانستان در چنین روزی تشکر می‌کنم. رییس اجراییه همچنان علاوه کرد: جا دارد از نقش تاریخی ناتو در مبارزه با دهشت‌افگنی در کشور و قربانی‌های‌تان در این مسیر طولانی تشکر نماییم.

دبیرکل ناتو با سپاسگزاری از رییس اجراییه کشور گفت: خرسندم در این روز تاریخی و مهم در کابل و در کنار شما هستیم. امیدواریم این گام زمینه را برای استقرار صلح و ثبات دایمی در افغانستان فراهم سازد.
دبیرکل ناتو همچنان در صحبت‌های خود علاوه کرد: ناتو قضیه را از نزدیک دنبال می‌کند و در جریان مذاکرات قرار داشت.

دبیرکل ناتو در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: ما به حضور و کمک‌های خود برای نیروهای مسلح افغانستان به اساس تعهدات خود ادامه می‌دهیم. این حضور و کمک‌ها مشروط به بهبود وضعیت و شرایط در افغانستان است و تا آن زمان ما در کنار حکومت افغانستان هستیم.
دو طرف در صحبت‌های خود بر آغاز مذاکرات میان افغانستانی ها، آتش بس دایمی و استفاده بهینه از فرصت برای دست‌یافتن به صلح دایمی تأکید کردند.

یادآوری می کنیم، که دبیرکل ناتو در حال به دیدار رییس اجراییه افغانستان رفته است، که قرار است امروز امریکا با طالبان توافق نامه صلح را در قطر امضا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала