پاکستان: امروز روز بزرگی برای مردم افغانستان است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پاکستان: امروز روز بزرگی برای افغان‌هاست
پاکستان: امروز روز بزرگی برای افغان‌هاست   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان، امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان را گام مثبت به سوی صلح و آشتی در افغانستان دانسته می‌گوید، این روز، یک روز تاریخی برای افغان ها و افغانستان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک،، شاه محمود قریشی؛ وزیر امور خارجه پاکستان که برای اشتراک در مراسم امضای توافقنامه صلح میان ایالات متحده و طالبان  به دوحه رفته با نشر ویدیویی در صفحه رسمی فیسبوک خود با ابراز اینکه او با رسانه‌های افغان صحبت کرده، نوشت: "روز امضای توافقنامه میان طرفین درگیر جنگ افغانستان، یک روز بزرگ برای  افغان و برای کشور شان بوده، این یک فرصت بزرگ به آنهاست و با این گام، افغانستان به سوی صلح و آشتی حرکت خواهد کرد و همچنان زمینه را برای گفتگو های همه شمول بین‌الافغانی فراهم خواهد کرد."

وزیر خارجه پاکستان در ادامه صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرده که صلح و امنیت در افغانستان تأمین شود.

قریشی: بدون همکاری ما کشاندن طالبان به میز گفتگوها ناممکن بود  - اسپوتنیک افغانستان
قریشی: بدون همکاری ما کشاندن طالبان به میز گفتگوها ناممکن بود

 نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان همواره مهم خوانده شده است.

این در حالی است که پیش از این وزیر خارجه پاکستان در اعلامیه‌ای گفته بود که بدون همکاری پاکستان کشاندن طالبان به میز گفتگوها و تشویق آمریکا برای از سرگیری گفتگوها، ناممکن بود.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان؛ توافق‌نامه‌ میان ایالات متحده و طالبان در حضور پاکستان امضا می‌شود، زیرا بدون کمک این کشور امضای چنین توافق‌نامه غیرممکن بود.

در همین حال پنتاگون در گزارش اخیرش که در ماه دسامبر 2019 نشر شد، گفت که پاکستان در کشانیدن رهبران گروه طالبان نقش سازنده اما محدود را بازی کرده است.

تا چند ساعت دیگر قرار است مراسم امضای توافقنامه صلح میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان، در حضور وزیران خارجه و نمایندگان ویژه 30 کشور و نهاد جهانی در هتل مشهور «شیرینتن» دوحه برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала