کابلوف: ادعاهای امریکا علیه ایران ناعادلانه است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: ادعاهای امریکا علیه ایران ناعادلانه است
کابلوف: ادعاهای امریکا علیه ایران ناعادلانه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که ادعاهای امریکا مبنی بر این که ایران جزئیات مهم درباره ویروس کرونا را پنهان می‌کند ناعادلانه است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان در مراسم امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان در دوحه گفت که ادعاهای امریکا مبنی بر این که ایران جزئیات مهمی را دربارۀ ویروس کرونا در ایران پنهان کرده است، ناعادلانه خواند.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ امریکا گفته بود که وزارت صحت عامه ایران در امر مبارزه با ویروس کرونا عاجز مانده است و تهران جزئیات مهمی را دربارۀ شیوع جدید ویروس کرونا به اشتراک نمی‌گذارد.

آقای کابلوف گفت: «ما اطلاعات از ایران دریافت می‌کنیم. من خودم هر روز اظهارات نمایندگان ایران را در فضای مجازی و رسانه در باره تعداد مبتلایان به این بیماری می‎خوانم. امریکایی‌ها بسیاری از جمله چینایی‌ها و دیگران را به پنهان نمودن در تبادل اطلاعات متهم می‌کنند، قضاوت کردن در مورد این واقعیت صحت دارد یا نه، اما فکر می‌کنم این ادعاهای آنها علیه ایران ناعادلانه است، شناسایی موارد مشکوک به کرونا برای ایران کار آسانی نیست، اکنون آنها (ایرانی‌ها) در شرایط سختی قرار دارند».

براساس گزارش وزارت صحت عامه ایران، 34 نفر در اثر ویروس کرونا در کشور جان باختند و 388 نفر دیگر به این بیماری آلوده شده‌اند. اما رسانه‌های غربی روز جمعه گزارش دادند که بیش از 200 نفر در اثر ویروس کرونا در ایران جان باخته‌اند. این ارقام توسط مقامات ایرانی رد شد.

پیش از این، گزارش شده بود که در پارلمان ایران، چندین نماینده مردم بیمار شده و به دلیل تهدید شیوع جدید ویروس کرونا کار را به حالت تعلیق درآورده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала